Avatar billede al Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vista's explorer fryser på netværksdrev

Hej eksperter

Jeg har problemer med Vista og brug af en smb-baseret NAS. I windows XP kan jeg fint oprette et netværksdrev på den, og bruge det, det virker helt efter hensigten, men med Windows Vista giver det problemer!

Jeg kan godt få fat i den, og oprette et netværksdrev, men så snart jeg klikker ind på det drev, så sidder windows explorer fast, indtil man genstarter den.

Det intersandte er at hvis jeg bruger en anden fil-browser, som fx FileZilla, så kan jeg godt se indholdet på drevet, så problemet har altså ikke noget med godkendelse/logon at gøre!

Jeg har prøvet dette i 2 forskellige milijøer, med samme resultat, dvs at jeg har erfaret at problemet er både i Premium og Business, og det virker altid i windows XP.

Har i en ide om hvad der er galt med Vista's explorer?
Avatar billede al Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:45 #1
Den nas jeg benytter hedder Genex MNAS-2100, men jeg kan desværre ikke finde nogle ny firmware til den :(

At tilgå et netværksdrev på en Windows server giver ikke problemer!
Avatar billede al Nybegynder
09. november 2007 - 15:08 #2
Jeg fik fat i producenten, gennem min leverandør. De skaffede mig en ny firmware som løste problemet.