Avatar billede franklinpaper Nybegynder
18. oktober 2007 - 14:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vinduer popper op når musen bevæges

Goddag

Der er opstået et problem med min computer, og jeg vurderer, at den muligvis er virusinficeret.

Problemet er, at der popper vinduer op, når jeg bevæger musen.
Der er ikke tale om, at vinduerne indeholder reklame, derimod er det denne adresse, der åbnes hver gang:
http://www.hotmail.msn.com/cgi-bin/sbox?action=inbox

Problemet begyndte en dag, da jeg lige havde tændt min computer. Det var altså ikke i løbet af en arbejdsproces. Dagen før havde jeg sendt en e-mail med hotmail.

Jeg har forsøgt at gendanne computeren til en dag, hvor jeg er sikker på, at den fungerede optimalt. Det har ikke hjulpet, hvilket blot forstærker min mistanke for, at computeren er inficeret med virus.

Jeg har ikke bevidst gjort noget usædvanligt med min computer, der kunne forårsage dette problem.

Det vælter frem med pop-up-vinduer, hver gang jeg bevæger musen det mindste. Er nogen klar over, hvordan jeg løser dette?

På forhånd mange tak.
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 14:46 #1
Har du prøvet at scanne for virus med et antivirusprogram?
Avatar billede franklinpaper Nybegynder
18. oktober 2007 - 14:54 #2
Ja, jeg har scannet med to forskellige antivirusprogrammer. Desuden har jeg scannet for spyware.
Avatar billede nva Praktikant
18. oktober 2007 - 15:18 #3
Hent HiJackThis og læg en log herind http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm
Avatar billede nva Praktikant
18. oktober 2007 - 15:19 #4
Avatar billede franklinpaper Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:28 #5
Tak for besvarelsen.
Hvad er HiJackThis, og hvad betdyer log?
Vær venligst lidt mere dybdegående.
18. oktober 2007 - 18:24 #6
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2007 - 07:48 #7
HiJackThis viser hvad du har kørende og kan måske afsløre om du har noget der kan bevirke at din pc opfører sig som omtalt.
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2007 - 07:49 #8
Loggen er den tekst, der viser de ting du har kørende.
Avatar billede franklinpaper Nybegynder
20. oktober 2007 - 16:37 #9
Jeg har fået fagfolk til at løse problemet. HiJackThis var ikke løsningen. Problemet var, at computeren troede, at hver gang musen blev rykket, skulle der sendes en e-mail. Derfor væltede det frem med vinduer fra Hotmail. Jeg har nu købt nyt tastatur og mus, og problemet er løst. Fejlen sad altså i mus og tastatur.

Tak for indsatsen.
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2007 - 16:41 #10
<ole>

Ikke at jeg på nogen måde vil anklage dig for at tale usandt, men forklaringen lyder ligeså usandsynlig, som at Ruth Evensen skulle være lesbisk, autonom muslim. Umiddelbart vil jeg vædde på, der er en anden forklaring  :)

/mvh
</bole>
20. oktober 2007 - 19:56 #11
- enig - !
Den form for musseopførsel har jeg aldrig hørt/læst om !
Hvilken mus/driver/software ?
20. oktober 2007 - 19:56 #12
"...Ruth Evensen skulle være lesbisk, autonom muslim..." - *GH*
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2007 - 20:03 #13
- glemte jeg veganer?  =)
Avatar billede w13 Novice
22. november 2007 - 19:51 #14
Franklingpaper>> Du opretter bare selv et svar, som du accepterer, for at få dine point igen og lukke spørgsmålet.
Avatar billede franklinpaper Nybegynder
20. august 2010 - 20:17 #15
Okay