Avatar billede lakana Nybegynder
18. oktober 2007 - 13:37 Der er 5 kommentarer

sorter fra en tabel i en anden tabel

Halløj.
Jeg har 2 tabeller.

- lyttere og lyd

Jeg vil derfor lave sådan man kan hente de 20 nyeste lyd, hvor lydid er flest gange i "lyttere".

Altså sådan man kan sorter for "flest lyttere nu".

Lidt svært at forklare.

$SQL = "SELECT id, tekst, beskrivelse FROM lyd ORDER BY lyttere.lydid er flest gange DESC LIMIT 0,20"

Altså "lyttere" gemmes i en tabel for sig selv. Som kaldes "lyttere" og de ting som skal vises er i "lyd".

Lyd:
- id, tekst, beskrivelse

Lyttere:
- id, lydid, tid

Håber i forstår, ellers på i lige skrive.. Prøvede så godt jeg kunne
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. oktober 2007 - 14:13 #1
Måske:
SELECT lyd.id, lyd.tekst, lyd.beskrivelse, COUNT(lyttere.lydid) as antal FROM lyd, lyttere WHERE lyttere.lydid = lyd.id GROUP BY lyttere.lydid ORDER BY antal LIMIT 0,20
Avatar billede dkfire Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:59 #2
Virker det ??
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. juli 2008 - 18:45 #3
Det er vist tid til at lukke dette spørgsmål og en del af dine andre spørgsmål
Avatar billede lakana Nybegynder
07. august 2011 - 20:45 #4
svar dkfire
Avatar billede dkfire Nybegynder
07. august 2011 - 23:19 #5
Læg selv et svar, det er ikke mine point