Avatar billede rane Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgning variabel til URL

Heya,

jeg skal lave en simpel søgemaskine i PHP men er det muligt at få søgeordet fra en formular overført til url'en uden at skulle viderestille i en anden fil?

Eks:
1. Jeg søger på "palle"
2. URL skal nu ændre sig til "search.php?word=palle" istedet for at URL bliver "search.php" og variablen således bliver skjult.

Normalt vil man måske bruge samme fil til at hapse form-variablen og derefter reloade siden med ?word=palle - men findes der ikke en smartere måde i PHP?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:05 #1
I din form sætter du method="get", og action="search.php", så vi den viderstille til samme side med værdier i URL.
Avatar billede rane Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:16 #2
Ak..var det virkelig så simpelt. Ja der kan man bare se. Smid et svar :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:22 #3
:)