Avatar billede annemad Nybegynder
17. oktober 2007 - 22:37 Der er 11 kommentarer

windows vista og trådløst netværk

Hej alle, Min trådløse internetadgang ryger ind i mellem - selvom jeg kan se forbindelsen siger windows at der ikke kan oprettes forbindelse. Forbindelsen kommer eller kan som regel oprettes igen indenfor forholdsvis kort tid men det er ret irriterende. Har kun haft denne forbindelse mens jeg har haft Windows Vista, så jeg ved ikke om det har noget med Vista at gøre eller det er noget helt andet.
mvh.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
18. oktober 2007 - 09:34 #1
Nok nærmere dine sender/modtager forhold. Trådløs er i princippet gammeldags radio og kan derfor forstyrres af alt fra en transformer til et tv. Der er masser af tråde om dette her på eksperten.dk

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=tr%E5dl%F8s

Måske kan du finde et svar i en af dem ;-)

/Peter Brøsted Jensen
Avatar billede annemad Nybegynder
18. oktober 2007 - 12:26 #2
Har prøvet at kigge men tak alligevel... Nogle har sagt til mig at det kan være Windows Vista. Ved godt at et trådløst netværk kan forstyrres af alt muligt;-)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
18. oktober 2007 - 12:40 #3
Jo, jo. Men skal jo starte et sted.
Vista har mange børne-sygdomme :-D .. en af dem er, at drivere ikke er helt kompatible endnu. Har du hentet seneste VISTA drivere til dit netkort?
Men nu er det ikke altid Microsoft, der har skylden. Har du opgraderet din router til seneste firmware? ( check deres hjemmeside. )
Hvem styre din WL opkobling? Vista eller 3'rd parts software? ( kig i egenskaber for dit WL netkort-> avanceret ). Prøv, at sætte Vista til at styre den, hvis den ikke står til det.
Avatar billede annemad Nybegynder
18. oktober 2007 - 21:03 #4
Hej, tak igen. Der var opdateringer til driver til trådløst, som jeg nu har hentet og installeret - så får jeg se. Kan ikke finde ud af hvad der styrer opkoblingen. Har kigget som du skriver...
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
19. oktober 2007 - 06:02 #5
- flovt! Det er mig der blander XP og Vista sammen. I Vista, styre den ALTID selv. Man kan ikke stille det.

Har du hentet en opdatering til din router? Ustabil forbindelse er ofte routerens firmware (styre program). Næsten alle leverandører har en opdaterings mulighed i deres adm. værktøjer. Tjek deres hjemme side for din model og hent den seneste.
Avatar billede annemad Nybegynder
20. oktober 2007 - 21:55 #6
Hej igen og tak for svar... Har fjernet opdateringen da jeg slet ikke kunne komme på nettet, forbindelsen var helt væk, da computeret havde "hvilet" sig. Men måske skal man ind og indstille det hele igen?
Prøver at se efter opdateringer til routeren,når jeg får tid. Så må sa se om jeg kan finde ud af det derfra.
mvh
Avatar billede justrace Novice
23. oktober 2007 - 22:42 #7
Hvilken kryptering kører du med? Hvis WPA2, så prøv at "nøjes" med WPA. Prøv også at skifte kanalnummeret.
Avatar billede annemad Nybegynder
26. oktober 2007 - 00:11 #8
Heh - siden jeg sidst skrev er forbindelsen helt forsvundet. Jeg kan se alle mulige andre trådløse forbindelser end min egen... Kan nyinstallerede programmer gøre noget?
Mener at det er wep kryptering jeg har kørt med.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
26. oktober 2007 - 05:48 #9
Hmm - de kan altså godt "vælte" i softwaren, hvis man fumler for meget med dem. Er der en alm switch i den med kabel tilslutning? Kan du komme til den med et alm RJ45 kabel? Prøv igen om du kan finde en opdatering til routeren og loade den ind med kabel i stedet.
Hvad med en hardware nulstilling af routeren? De fleste har en lille knap man kan trykke ind med en kuglepind eller lign. Det nulstiller den til fabriks indstilling. Der er SSID typisk på (søgbar) og ald kryptografering af.
Sæt den så op igen, sikkerhedes mæssigt.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
26. oktober 2007 - 06:03 #10
Hvad er det for en router ?
Avatar billede annemad Nybegynder
01. november 2007 - 16:27 #11
Hej og tak for svar. Routeren er en sandberg G54, tror jeg nok, er ikke hjemme lige nu. - Og ja, jeg kan komme til den med et kabel. Ved ikke hvad et RJ45 kabel er, men hvis det er de helt alm. man bruger til netværk er jeg med;-) Der var tilsyneladende ikke opdateringer til routeren. At nulstille er naturligvis en god idé, blot ved jeg at jeg så igen skal bruge en masse tid på at sætte det op, for det er gået i glemmebogen.... Det tager nok - igen - lidt tid før jeg vender tilbage, men jeg gør det! Men måske går der en 14 dages tid!