Avatar billede peder-dingo Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Kan ikke formatere mit drev!

Har lige installeret vista på min nye raptor disk, men kan ikke formatere det drev vista lå på før?
Kan heller ikke "bare" slette filerne på disken, i hvertfald ikke windows-mappen... :(
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2007 - 17:08 #1
Hvorfor kan du ikke formatere ?? (fra diskhåndtering)
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:21 #2
der står: i orden(system, aktiv, primær partition)

Når jeg trykker "Formater", skriver den:
"windows kan ikke formatere systempartitionen på denne disk"
Avatar billede matcho Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:33 #3
Er du sikker på det er Raptoren du er bootet på.
Hvis ja så burde du kunne,men prøv og slette partitionen.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:44 #4
Det tror jeg... Det er den der er et windows-logo på i denne computer...
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:46 #5
partitionen?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. oktober 2007 - 18:20 #6
Du er enten på den forkerte Vista, eller også har du koks i installationen sådan,
at de 2xvista har fælles filer.
Du kan slette den du ikke vil have, ved at boote op på din DVD og gå ind under
install. Der kan du se dine partioner og slette eller nedlægge og oprette partitioner. Hvis du har koks, er det måske bedst, og nemmest i længden, at slette
de to partitioner og begynde forfra?
Avatar billede matcho Nybegynder
17. oktober 2007 - 18:23 #7
I diskhåndterig,højreklik denne computer >adminstrer>diskhåndtering find hd og højreklik.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
17. oktober 2007 - 18:26 #8
Jeg er vidst på det rigtige drev... For det andet windows kan ikke engang starte på længere, må have slettet nogle filer i det!
Hvordan kan jeg så formatere begge drev??
17. oktober 2007 - 18:35 #9
"Hvordan kan jeg så formatere begge drev??"

Det bør du kunne gøre "ved at boote op på din DVD og gå ind under
install. Der kan du se dine partioner/disk(s) og slette eller nedlægge og oprette partitioner..."
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
17. oktober 2007 - 18:43 #10
Når jeg booter op kommer jeg til en vista-baggrund hvor pilen er der, men der er ingen ikoner så der er ikke noget at trykke på!
17. oktober 2007 - 19:03 #11
... altså Booter op på Vista DVD'en ?
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:07 #12
Ahh, nu booter den rigtigt op :) Skriver lige når jeg har formateret
Avatar billede off-line Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:23 #13
karise_larry - Du skriver jo det samme som jeg havde skrevet 17/10-2007 18:20:10 :)
Avatar billede Jensen DK Novice
18. oktober 2007 - 07:14 #14
http://www.eksperten.dk/spm/798870
Hvad med at lukke dette spørgsmål?
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
18. oktober 2007 - 08:25 #15
My bad...
Det var fordi den bootede fra hdd og ikke cd, det blev fixet i BIOS. ;) Nu kører vista på raptoren - tak for hjælpen! Læg svar
Avatar billede matcho Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:05 #16
Skal det forstås at du ikke bootede på Raptoren.
Ellers afviser du bare.