Avatar billede neis Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Komponent til scart?

Hejsa folkens.
Jeg vil gerne kunne se film, der ligger på min computer, fra mit TV. Før i tiden var det intet problem fordi jeg havde et 4 pins S-video udgang på min computer, og det kunne fint overføres til scart stikket på mit fjernsyn med en omformer.
Men nu har jeg fået en ny computer og den har noget som hedder komponent, hvilket er et 7 benet stik til noget digitalt video halløj som jeg har læst mig til ikke kan overføres til scart og jeg har heller ikke fået det til at virke selvom jeg har en omformer og det ligner det burde passe sammen.

Mit spørgsmål er om der er nogen der har løsninger til dette? et kunne være at købe et fladskærms TV. Men vel helst have den mest økonomiske løsning :P Findes der f.eks. et pci kort med komposit eller S-video out som ikke er et grafikkort? og kan en DVD afspiller evt. tage mod komponent signalet og sende det videre til fjernsynet som scart?

på forhånd tak
neis
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2007 - 08:52 #1
passer dit almindelige 4 pins svideostik ikke i det stik?
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2007 - 08:57 #2
eller må vi lige høre hvilket grafikkort du har
Der findes pcikort som det du tænker
hvilken adapter er det du har
Avatar billede neis Nybegynder
18. oktober 2007 - 09:04 #3
Mit 4 pins passer ikke i mit 7 pins.
Jeg har et XFX 7600GS silent ikke det bedste, men det bliver ikke bedre af at købe noget nyt.
hvad hedder sådan et kort med composite eller 4 pins s-video out? normale TV kort har nemlig ikke.
Jeg har en adapter fra 7 pins stikket til composite og så køre jeg lyden fra jack udgangen ved siden af og føre alle tre hen i en omformer fra left/right lyd og composite til Scart.
Avatar billede c-holst Novice
20. oktober 2007 - 14:26 #4
Avatar billede c-holst Novice
30. oktober 2007 - 14:52 #5
Ville lige høre status inden jeg går videre
Avatar billede neis Nybegynder
31. oktober 2007 - 12:18 #6
EHm. undskyld jeg er lidt tid om at svare. Jeg har så købt et nyt grafik, et asus 8600 GT silent. Det har samme stik med fandt ud af at et 4 pins s-video faktisk passede i. Jeg fik det til at virke med farve og det hele fra S-video på computeren til S-video på scart converteren. Men efter at have testet og det virkede, satte jeg mit fjernsyn på plads, og da jeg så forsygte igen viste den bare sort på både tv og computer skærm. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor, og jeg kan ikke ændre det tilbage uden at jeg genstarter i VGA tilstand, sletter mine nvidia drivere, genstarter og installere dem igen. Der sker det samme hvis jeg prøver at sætte den på dual screen efter at jeg har geninstalleret driveren. Kan der evt. være sket noget hardware skade eftersom jeg det virkede første gang jeg prøvede? eller er det en fejl i opsætningen på nvidia driveren? det er som om den slukker helt for kortet når jeg sætter den på dual screen for den tænder nemlig ikke igen selvom det er en 15 sekunders test periode den prøver.
Avatar billede c-holst Novice
31. oktober 2007 - 16:58 #7
Der er jo flere ting der kan være galt. og det er jo altid muligt med en skade, hvilket så må være forårdaget af en kortslutning

tag stikkene ud og tejk at dit grafikkort sidder ordenligt i. evt ved at tage det ud og i.

start så op i fejlsikret og slet driveren via tilføj fjern programmer

genstart og installer den driver du vil bruge, typisk den nyeste.

tjek at alle stik sidder korrekt også scartstikket som let kan glide ud

du har ikke skubbet på den kontakt på scarten der styrer ind og ud
Avatar billede neis Nybegynder
31. oktober 2007 - 19:53 #8
Jeg tror jeg har brændt det af. Jeg kan nemlig få det til at virke nu, men med et hoppende dårligt signal der er delt i flere. Tror desværre jeg har brændt porten mere eller mindre af. Men da jeg arbejder som IT supporter er det forholdsvis nemt at få byttet. :D har også testet med min bærbar der har samme udgang og der virker det fint. Men du sys du skal have point for din hjælp giv.. læg it svar
Avatar billede c-holst Novice
31. oktober 2007 - 20:31 #9
Hvis du poster resultatet ville det være fint:-)