Avatar billede muffer Nybegynder
17. oktober 2007 - 10:18 Der er 5 kommentarer

Ny router ødelægger min ip

Hej Eksperter,

Jeg har købt en ny router. Og forsøger at sætte noget ftp osv. Men den nye router ændre min ip selvom jeg har statisk ip hos min udbyder (ka-net)Hvis jeg sætter min gamle zyxel router til så virker det hele perfekt. Jeg har prøvet med 3 forskellige routere og de ændre alle sammen min ip til en dynamisk. Jeg kan godt få forbindelse til nettet men jeg kan ikke få min port forwarding til at virke :-(
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2007 - 10:39 #1
Når du siger din IP er det så den Interne eller Externe ?
Avatar billede muffer Nybegynder
17. oktober 2007 - 10:41 #2
Det er min externe ip.!
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2007 - 10:50 #3
Hvis du har Statisk IP fra din udbyder så kontakt din udbyder og brok dig.
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2007 - 10:54 #4
Din statiske IP er sikkert koblet op på din Gamle routers MAC adresse og derfor skal KA-net lave en ændring i deres udstyr
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2007 - 14:15 #5
Sæt din gamle router til og lave en release, af din externe IP. Så kan du derefter sætte din nye router til. Så skulle du gerne få din IP adresse. Alternativet er at vente nogle timer, så bliver frigiver din ISP din mac adresser og derved kan du sætte dine nye router til.