Avatar billede madspeternielsen Nybegynder
17. oktober 2007 - 08:29 Der er 3 kommentarer

C# web side med "integrated windows authentication"

Hej Alle,

Jeg har lavet en lille web side hvor brugererne skal kunne ændre deres oplysninger i AD, samt blive authenticated via domænet, dette virker fint hvis det er localhost, men når jeg prøver at tilgå siden fra en anden computer, får jeg en logon promt frem. Det er dette login promt jeg meget gerne vil have væk.

Lige nu ser min web.config således ud:

<system.web>
<compilation debug="false">
<assemblies>
  <add assembly="System.DirectoryServices, Version=2.0.0.0,  culture=neutral, PublicKeyToken=B03F5F7F11D50A3A"/>
</assemblies>
</compilation>
<authentication mode="Windows" />
<identity impersonate="false" />
</system.web>

Og "Integrated windows authentication" er valgt i IIS.

Det er kun brugernavnet til domænet jeg skal have fat i.

Lige nu bruger jeg følgende kode til at få fat i brugernavnet.

String userName = System.Security.Principal.WindowsIdentity.GetCurrent().Name.ToString();

Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede segato Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:17 #1
Du skal vil vel have Impersonate til true? Impersonate siger jo, at den bruger som kalder siden skal være den bruger som koden køres i.
Avatar billede madspeternielsen Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:49 #2
Ja det er korrekt, det var også meningen at den skulle stå til dette, men jeg har nok ændret det da jeg prøvede mig frem :).

I bund og grund skal jeg bare bruge brugernavnet, og den skal ikke komme frem med en promt med username og password, så den behøver ikke at køre med impersonate = true for mig skyld.
Avatar billede madspeternielsen Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:20 #3
Jeg har fundet fejlen, den lå i IE, man skulle ændre logon metoden.