Avatar billede smackers Nybegynder
16. oktober 2007 - 12:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

10 ud af 60 skal "Repair" netværskforbindelse ofte

Her i biksen er der 60 medarbejdere, som alle er medlemmer af samme domæne. Mandag morgen (naturligvis) var der en håndfuld som ikke kunne komme på nettet og også mistede forbindelse til Exchange serveren.

Det hjælper altid at reparere netværksforbindelsen, men ikke altid at genstarte eller logge ind/ud.

Loggen viser ingen errors og kun én warning:
"The DNS server has encountered numerous run-time events. To determine the initial cause of these run-time events, examine the DNS server event log entries that precede this event. To prevent the DNS server from filling the event log too quickly, subsequent events with Event IDs higher than 3000 will be suppressed until events are no longer being generated at a high rate."

De events der kommer før er:
"The DNS server encountered an invalid domain name in a packet from 194.239.134.83. The packet will be rejected. The event data contains the DNS packet."

og

"The DNS server wrote version 23739 of zone 3.168.192.in-addr.arpa to file 3.168.192.in-addr.arpa.dns."

Nogen der har gode ideer?
Avatar billede 383ci Nybegynder
23. oktober 2007 - 12:53 #1
Et skud kunne være at DHCP serveren ikke har "nok" IP adresser at dele ud af.
De routere jeg har rodet med står typisk til en range på 50 og det passer jeg med at du døjer med 10
Men blot er skud, syntes tallene passer på den probelmatik
Avatar billede smackers Nybegynder
24. oktober 2007 - 07:41 #2
ahrem.... disable dhcp server på den nyopstillede trådløse accesspoint..