Avatar billede mohandas Nybegynder
15. oktober 2007 - 12:45 Der er 4 kommentarer

problemer med installeringen af mit trådløse netværk!

Jeg kan ikke få mit trådløse netværk til at virke automatisk. Der er flere forskellige problemer.

Det første problem er, at jeg har sat flueben under avancerede indstillinger for at windows automatisk konfigurerer forbindelsen, men så snart min computer har været i dvale eller pauseskærm, er dette pludselig ændret til at windows ikke automatisk konfigurerer og så er der pludselig kun 2 faneblade under avancerede indstillinger; fanebladet "trådløse netværk" mangler. Hvis jeg genstarter computeren, lader det til, at windows igen konfigurerer netværket - indtil den går i dvale igen.

Jeg vil gerne have et windows bare ALTID skal logge på når jeg er hjemme, helt automatisk. Jeg har kæmpet med det, så er sikker på, at jeg nok har pillet ved en eller anden indstilling i min kamp for at få det til at virke!

Det er stofanet, så har en netværksnøgle og et SSID-navn, som jeg har skrevet ind...
Men det leder til det næste problem: Nogle gange, når jeg så er online, hænder det, at der kommer en stofanet startside op når jeg vil surfe lidt, og så blokerer den alle andre sider indtil jeg skriver en kode og et brugernavn ind. Men noget sådant har jeg ikke fået, har bare fået netværksnøglen...? Hvis det er meningen jeg skal have en kode, hvorfor beder den mig så ikke om det INDEN jeg kan bruge internettet, i stedet for at gøre det lige pludselig, når jeg sidder og surfer?

Jeg holder mig online så meget computeren vil lade mig gøre det for at korrespondere med folk der vil hjælpe! På forhånd tak...
Avatar billede mohandas Nybegynder
15. oktober 2007 - 12:56 #1
vil lige tilføje, at jeg lige nu er online, men under "Vis trådløse netværk der er tilgængelige" skriver den følgende:
Windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse

Hvis du har aktiveret et andet program til at administrere denne trådløse forbindelse, skal du bruge den software (er jeg måske kommet til? Men vil bare at windows skal gøre det automatisk!)

Hvis du vil have at windows skal konfigurere denne trådløse forbindelse, skal du starte tjenesten Automatisk konfiguration af trådløse enheder (WZC). (hvordan gør jeg det!?!?) Hvis du vil have oplysninger om hvordan tjenesten startes, skal du se artiklen 871122 i microsoft ... osv.

Den artikel har jeg fundet på internettet:
1.    Click Start, click Run, type ncpa.cpl, and then click OK.
2.    Click Network Connections.
3.    In Network Connections, click to select your wireless connection, and then click Change settings of this connection.
4.    On the Wireless Networks tab, click to select the Use Windows to configure my wireless network settings check box.

den "wireless networks tab" findes bare ikke!! Når jeg åbner settings, er der kun to tabs: Generelt og Avanceret.

HJÆLP!
Avatar billede mohandas Nybegynder
15. oktober 2007 - 12:58 #2
Og så vil jeg tilføje at jeg, når jeg har genstartet computeren, er begyndt at få en boks op, der siger følgende:

Intel(R) konfigurationsservice

Intel(R) Pro/Wireless 2200BG Network Connections

Windows XP er aktuelt konfigureret til at styre Intel(R) PRO/Wireless LAN-adapteren.
Vil du deaktivere Windows XP-styring og lade Intel(R) PROSet styre din trådløse adapter?

Dette har jeg indtil videre svaret nej til, men skal jeg det? Og hvorfor spørger den pludselig om det?
Avatar billede chri633x Novice
05. april 2011 - 16:50 #3
Jeg har det sammen problem, og ved heller ikke hvordan jeg løser det. Hvad mener du med "jeg har sat flueben under avancerede indstillinger for at windows automatisk konfigurerer forbindelsen"?
Hvordan går man ind i avancerede instillinger?
Avatar billede chri633x Novice
05. april 2011 - 17:26 #4
har fået mit til at virke:)