Avatar billede nemlig Professor
15. oktober 2007 - 11:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Update driller

Hej.
Jeg har et date-felt i en tabel med mange poster, som skal updateres.
Jeg definerer en datovariabel i php, hvor indholdet skal opdateres i det nye dato-felt.
Men jeg får samme dato i samtlige poster.
Jeg skriver sådan her:
while.....
echo "Betaldato1 ".$betaldato1."<br>";
mysql_query("UPDATE kalender_aftale SET frist_fak1 = '$betaldato1'");
Det underlige er, at når jeg viser datoen via echo, så vises datoen korrekt, men i MYSQL er det en anden dato og i øvrigt den samme i alle poster.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:17 #1
Punkt 1: Du mangler vist en WHERE - det der opdaterer alle rækker.
Punkt 2: Er dit datoformat rigtigt? (åååå-mm-dd el. åååå-mm-dd tt:mm:ss, afhængigt af felttype)
Avatar billede fennec Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:17 #2
Det er fordi du skal have formateret dine datoer til yyyy-mm-dd formatet.
Avatar billede fennec Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:17 #3
pidgeot kom først :o)
Avatar billede nemlig Professor
15. oktober 2007 - 11:32 #4
Feltettypen er date, og datoformattet er YYYY-mm-dd. Er ret sikker på, at det er korrekt. Når jeg echoer datovariablen er datoen fx. "2007-06-12".

Hvad skal jeg med Where. Jeg har andre opdateringer som virker, og her bruger jeg ikke WHERE.

Jeg løber jo samtlige poster igennem med while og opdaterer feltet frist_fak1 med indholdet i variablen $betaldato1.
Jeg tænkte om det har noget med anvendelsen af apostrofer eller lignende.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:43 #5
Du skal have en WHERE fordi du ellers beder MySQL om at opdatere alt - også det du ikke skulle have opdateret, fordi det ikke hørte under din while (den kender MySQL jo intet til).

Apostroffer skal der være, så det er ikke det.

Det ville måske hjælpe om du giver et eksempel på hvad der skulle have været ind, og hvad der rent faktisk kom ind.
Avatar billede nemlig Professor
15. oktober 2007 - 11:49 #6
OK - jeg prøver lige med where - ellers tager jeg imod dit tilbud.
Avatar billede nemlig Professor
15. oktober 2007 - 11:57 #7
Du har fuldstændig ret - undskyld min påstand ovenfor. Det var netop nogle opdateringer, hvor indholdet skulle være ens i alle poster.
Nu virker det - jeg siger mange tak.
Sendt venligst et svar. :-))
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:58 #8
S'gerne :)

Du har også fået orden i datoen, eller hvad?
Avatar billede nemlig Professor
15. oktober 2007 - 12:06 #9
Jeps - det hele funger bare.....