Avatar billede rane Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Se den lokale IP udefra?

Heya,

vi har et par trådløse webcams der får tildelt hver deres lokale ip (192.168.255.220 eks) på vores netværk som også omfatter en central web/dns server.  Nu vil vi gerne kunne tilgå et af de webcams hjemmefra, så vi kan overvåge biksen.

Har været inde i DNS-indstillinger på serveren og lavet en Alias CNAME under Forward Lookup Zone, der henviser til webcamets lokale ip. Dvs. eksempelvis http://webcam.domæne.dk  skal linke til 192.168.255.220 som så viser webcam-siden.

Er dette den rigtige måde at gøre det på eller skal der laves andet for at få det til at virke?
Avatar billede iss Novice
15. oktober 2007 - 19:32 #1
Nej, det vil kun virke lokalt, du skal bruge din public IP, og så skal du have noget portforwarding sat op i din router.
Avatar billede rane Nybegynder
01. november 2007 - 09:11 #2
Droppede projektet