Avatar billede beli Nybegynder
13. oktober 2007 - 13:48 Der er 3 kommentarer

ftp adgang gennem en firewall

Nogen som kan fortælle hvordan jeg sætter en router/firewall op til at man kun kan up/downloade fra en specifik ip-adresse som ligger ekstern og at der ikke kan hverken up/downloades fra andre
Avatar billede 383ci Nybegynder
13. oktober 2007 - 13:55 #1
Har et bud, køre selv med en ftp server.
Du router port 21 ned på den maskene der server ftpèn, gennem din firewall.
Jeg køre med Filezilla server, her kan bestemmes hvilken IP den enkelte bruger har adgang fra.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
13. oktober 2007 - 21:19 #2
Ja som 383ci skriver, så er der på de fleste router/firewall et punkt der hedder "NAT" eller "PORT FORWARD"

Her skriver du typisk navnet for hvad servicen hedder, ex "FTP", og så skriver du port 21 og efterfølgende hvad den INTERNE IP er på den maskine som der skal tilgås FTP-adgang fra ude på internettet.
Avatar billede sameaim Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:34 #3
383ci er inde på det rette....

Du skal filtrere for adgang på IP adresser, i din FTP server.

Du går ind og tillader adgang fra fx. 80.123.8.60, og nægter adgang for alle andre (typisk ved brug af stjerne/mask *)

Hvilken FTP server benytter du?