Avatar billede s_futtrup Nybegynder
09. juni 2001 - 14:26 Der er 6 kommentarer

Seriel kom. til CNC maskiner.

Der er tilsyneladende problemer med seriel kommunikation til f. eks. CNC maskiner fra DOS programmer afviklet under Win98 på hurtige maskiner (PIII 800MHz).
MOSLO.COM er afprøvet og afhjælper ikke problemet.

Findes der andre programmer eller muligheder for at ændre Win opsætninger?

MVH S. Futtrup
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juni 2001 - 14:34 #1
CNC! er det ikke sån\' noget til metalsløjd;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juni 2001 - 14:36 #2
Kan du ikke bare sætte porthastigheden op? Com1 el.2)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. juni 2001 - 10:16 #3
En serielprot vil jo aldrig kunne kommunikere hurtigere end 115200......så som retaxes skriver....sæt hastigheden op til max......den kan jo godt nu, stå en del lavere.....:o)

Mr.Athlon
Avatar billede s_futtrup Nybegynder
11. juni 2001 - 14:19 #4
Kommunikationshastigheden til maskinen er 9600. Problemet synes at være at DOS-kaldene mislykkes i Windows på hurtige maskiner.
S. Futtrup
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juni 2001 - 15:42 #5
Hvad med AT-kommandoer, er der sån´ nogle i dine DOS kald?
Er CNC noget med styring af maskiner, det er jo ikke noget helt normalt?
Avatar billede nick Nybegynder
18. juni 2003 - 10:26 #6
Futtrup: Check denne URL. løste mit problem
http://dbforums.com/arch/90/2002/7/416941