Avatar billede a-torsten Nybegynder
12. oktober 2007 - 11:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fulltext-søgning på del af ord ?

Hej....

Er der muligt at lave fulltext-søgning på dele af ord ?

Fx har jeg:

SELECT  *
FROM    CONTAINSTABLE(Art_Metadata, *, 'hug', 1000) FullTextTable

Den finder kun poster der indeholder ordet hug, og ikke poster som har ordet hugo

Nogle ideer ?

/Anders
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 11:31 #1
SELECT  *
FROM    FullTextTable WHERE Art_Metadata LIKE = '%hug%'

kan godt være det bare skal være %'hug'%
det kan jeg ikke lige huske - men det er vel det du spørger efter?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
12. oktober 2007 - 11:45 #2
Ja det vil virke ved en alm Like søgning.. Men jeg søger på et fulltext-katalog...

Har funder løsningen... Følgende virkede:

SELECT    *
FROM        CONTAINSTABLE(Art_Metadata, *, '"*hug*"', 1000) FullTextTable

/Anders
Avatar billede hrc Mester
12. oktober 2007 - 13:15 #3
Arrrh! Det var det jeg har gjort forkert! Skal der bare asterix'er på?
Fik det aldrig til at virker og er forlængst vendt tilbage til "no fuzzy logic"-LIKE. Kan nok ikke vende på tallerkenen endnu en gang, selvom det vil være en meget pæn detalje i mit program.