Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
10. oktober 2007 - 20:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af MySQL server

Hej

Jeg skal have opstillet en MySQL server, der skal tillade remote connections.
Vi har fast IP i huset, så det er ikke noget problem.

Maskinen der skal have det kørende er installeret med Windows XP Pro.

Hvordan gør jeg?

Eller ville det være bedre at bruge et hosting firma der understøtter remote connections? Hvis ja, hvor henne kan man få det?
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. oktober 2007 - 20:18 #1
Opsætning af MySQL:

http://www.udvikleren.dk/Article.aspx?tech=12&id=235
http://rimon-juul.dk/Webserver-help.htm#MySQL

Du skulle kunne sætte den til remote connections via phpmyadmin.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
10. oktober 2007 - 20:32 #2
Ok

Men hvor henne i phpMyAdmin kan man sætte det?
Og er der ikke et sted jeg skal sætte det op til at køre via en fast IP? fx i Routeren eller noget?
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. oktober 2007 - 20:47 #3
Din server har vel en fast IP og hvis du i cofig filen oplyser denne som ved en normal installation.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
10. oktober 2007 - 20:53 #4
hvilken config fil skal jeg oplyse den i?
Avatar billede lillebror Nybegynder
10. oktober 2007 - 21:01 #5
Du skal sørge for at MySQL porten er forwarded til den computer der skal hoste MySQL. Dernæst kan du i PHPMyAdmin oprette en bruger, der har adgang til nogle tabeller, hvor du specificerer at der må forbindes til denne bruger fra enhver vært.

Det skal gøres i selve PHPmyadmin og ikke i nogen conf fil
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
10. oktober 2007 - 21:10 #6
Ok.. Kan du forklare hvordan jeg forwarder den? Og hvordan jeg skal oprette brugeren i phpmyAdmin?
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. oktober 2007 - 21:39 #7
Hvad har I foran jeres net? firewall?
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. oktober 2007 - 22:37 #8
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
11. oktober 2007 - 18:34 #9
Der er en indbygget firewall i routeren.. Og så er det meningen at der skal ligge f-secure på PC'en, men det er ikke installeret endnu..
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. oktober 2007 - 19:03 #10
Kender ikke f-secure, men ved en normal fireall åbner man for mysql porten som er 3306. Så kan man altid sankke om sikkerhed, skal der kun åbnes for den IP der skal connecte m.v. men det er en anden snak.

Åben mysql port, inst. mysql og phpmyadmin og vupti du er i gang.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
11. oktober 2007 - 19:20 #11
Super. Prøver det af når jeg kommer til maskinen igen på mandag...
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
15. oktober 2007 - 15:23 #12
Hvad skal jeg sætte host til på brugeren?

Jeg har lavet portforwarding til PC'ens IP via portnr. 3306 og ændret password på root brugeren.

Jeg går ud fra at jeg skal oprette en ny bruger, hvor host ikke er localhost og brugeren ikke hedder root..
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
22. januar 2008 - 13:27 #13
Tror vidst ikke vi kommer videre her.

Løsningen blev at lave en SOAP service istedet..