Avatar billede hans_henrik Nybegynder
10. oktober 2007 - 12:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outlook NK2 / Foreslå adresser.

På mit arbejde har jeg et par brugere med samme problem.
Outlook er konfigureret til automatisk at foreslå adresser.
De har oprettet en fil profilnavn.nk2 under applicationdata\microsoft\outlook i deres documents and settings.
I løbet af dagen fungerer den fint. Typisk også efter en genstart.
Når de logger på dagen efter er der en gammel version af filen og en række adresser mangler.
Jeg har lavet et logof script som kopierer nk2 filen til c:\temp men denne er også en gammel version.
Alt andet på ders profil gemmes fint og vi kører hverken med mandatori eller roaming profiles.

Jeg har forsøgt at slette nk2 filen flere gange, og så fungere den fint første dag.
Men alt fra dag 2 kommer aldrig med.
Filen er ikke skrivebenyttet.

Jeg har forsøgt med ny outlook profil og ny windows profil samt nyt image på maskinenerne men fejlen er den samme.

Der er en række maskiner som er magen til og med samme image som fungerer fint.

Jeg har søgt i diverse outlook bøger uden at finde andre løsninger end at slette nk2 filen
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
10. oktober 2007 - 12:19 #1
Spændende spørgsmål ( NOT?) ... et vild skud i tågen ( indrømmet): Kan det være sys restore, der "genskaber" den fil? Prøv at slå sys restore fra på de maskiner, og så til igen. Dette sletter gamle restore points.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
10. oktober 2007 - 12:38 #2
Det prøver jeg, og vender tilbage med en status om et par dage.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
12. oktober 2007 - 12:37 #3
Det hjalp desværre ikke.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
12. oktober 2007 - 12:54 #4
OK - som sagt et skud. Du er sikker på, at fil profilnavn.nk2 ikke befinder sig i ...[windows mappe]\repair\ ?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:57 #5
Ja der ligger ikke noget i denne mappe.
Det ser ud til at den opretter nk2 filen når man laver en ny profil.
Men efter førse genstart eller log af log på, skriver den ikke i den mere.
Avatar billede slasko Nybegynder
11. januar 2008 - 13:01 #6
hmm jeg har samme problem ?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
13. oktober 2008 - 09:10 #7
Har ikke hørt om problemet fra nogen brugere i lang tid og der kom ingen brugbare svar, så jeg lukker spørgsmålet.