Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
10. oktober 2007 - 09:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flakkende mus

Jeg har fået et periodisk problem. Undertiden lystrer musen på skærmen ikke musens bevægelser på måtten. Nogen gange er den pludselig helt oppe eller nede i et af hjørnerne,så den ikke kan ses. Det er ekstra irriterende i de ca. 25 % af tilfældende, hvor den havner i øverste. Når jeg ikke at registrere, at den er på afveje og klikker med musen, betyder det, at det åbne vindue lukker.

Flg. er prøvet uden resultat:
Ny mus
Anden måtte
Skift mellem USB og PS2

Nogle forslag til løsninger?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:14 #1
de måtter du har prøvet med, er det nogle der ikke er ensfarvede?
Er det en optisk/laser mus?
Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:32 #2
Det er særdeles spraglede måtter, og musen er optisk.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:55 #3
Har du ledt efter den seneste driver? Jeg ville anbefale at downloade den nyeste driver til din mus. Så fjerne den gamle, og installerer den nye. Det har hjulpet mig med lignende fejl.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
10. oktober 2007 - 11:11 #4
Prøv også lige at bruge en ensfarvet musemåtte. Evt et blankt stykke papir.
Jeg har haft samme oplevelse med en musemåtte med flere farver.
Hvis man f.eks. går fra en farve til en anden, kan det være musen tror at den bliver rykket væsentlig længere, det kan forklarer hvorfor pilen hopper langt lige pludselig.
Avatar billede thegenuine Praktikant
10. oktober 2007 - 11:29 #5
Det er sikkert den spraglede musemåtte, fordi farverne absorberer lyset forskelligt, hvilket vil "forvirre" musen, fordi det reflekterende lys vil være meget varierende.
Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
20. oktober 2007 - 16:43 #6
Det hjalp virkeligt at bruge et hvidt stykke papir i stedet for min måtte(r), Undertiden står musen stille, selv om jeg beder den om at flytte sig. Regner med at et stykke gråtmeleret papir nok vil være ideel.
Læg svar så point kan indkasseres, og tak for hjælpen.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. oktober 2007 - 17:21 #7
tænkte nok det var løsningen :)