Avatar billede casoe84 Nybegynder
10. oktober 2007 - 00:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Star med en maskine der har sata harddisk og der skal installeres

Jeg har det problem.

Jeg har en computer der har en sata harddisk og skal installere windows xp pro ind på, men der er ingen diskettedrev i maskinen så kan ikke få den til og finde driverne til sata controlleren da xp install beder om den på en diskette.

Er der nogen måde hvor jeg kan inkluderer de driverfiler til xp cd'ens viatuelle bootdiskette så den selv kan finde dem på dens egen viatuelle diskette?

Hvis ja ved i så hvordan det gøres?
Avatar billede nva Praktikant
10. oktober 2007 - 07:50 #1
Du kan lave en slipstreamed cd med xp + SP2 og drivere http://www.webtree.ca/windowsxp/slipstream.htm
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2007 - 07:59 #2
10. oktober 2007 - 08:06 #3
Bare for at bidrage *S* -> http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
10. oktober 2007 - 08:19 #4
Hejsa

Det kan anbefales at kigge på programmet nlite, som findes på http://www.nliteos.com/

Det er meget nemt at gå til :-)
Avatar billede casoe84 Nybegynder
10. oktober 2007 - 09:21 #5
Svar til karise_larry:

Undskyld men læser du ikke hvad problemet er??
Af hvad jeg kan se på den side er den kun til hvis der er et diskettedrev i den nye computer, og har jo skrevet i starten af problemet at der ikke er diskettedrev i den nye computer
Avatar billede casoe84 Nybegynder
10. oktober 2007 - 09:26 #6
Svar til lundorff-net:

Mange tak
Har prøvet det, og det virkede, dog får jeg nu blå skærm inde midt i installationen
Avatar billede casoe84 Nybegynder
10. oktober 2007 - 09:33 #7
lundorff-net: får også af vide at flere af filerne kan den ikke finde selvom at brændingen er fuldført uden fejl
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
10. oktober 2007 - 09:47 #8
Hmm, det er under installation du får den fejl?? Så kunne det godt tyde på at dit cdrom drev ikke kan læse skiven, har du et andet drev du kan prøve med??
Avatar billede casoe84 Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:31 #9
svar til lundorff-net: nej det har jeg ikke endnu da jeg står og skal til møde her om få minutter, kan det også så være pga cdromdrevet at den siger at nogle af filerne ikke kan findes?

Har testet iso'en i en viatuel computer, og der kunne den godt installeres hvis jeg kørte den direkte fra iso filen
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:51 #10
Så er jeg ret sikker på at det er dit cdrom drev der er defekt, jeg har selv oplevet noget ligende engang!!
Avatar billede casoe84 Nybegynder
10. oktober 2007 - 20:04 #11
det hjalp ikke og sætte den brænder over som jeg havde brændt den med
Avatar billede casoe84 Nybegynder
10. oktober 2007 - 20:05 #12
det skal siges at cd'en er brændt på en dvd+rw da jeg ikke har nogle alm cd'er hjemme
Avatar billede casoe84 Nybegynder
11. oktober 2007 - 11:45 #13
svar til lundorff-net: vil du gerne lige skrive det der ang nlite som et svar da det var det der hjalp mig.
Grunden til at jeg gerne vil have at du skriver det som svar er at ellers kan jeg ikke give dig point'ne som du skal have og så kan jeg ikke få spørgsmålet lukket igen
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:51 #14
Hejsa, og undskyld ventetiden :-) Jeg samler ikke på point, så dem tager du bare selv :-)
Avatar billede casoe84 Nybegynder
23. oktober 2007 - 13:03 #15
Brugte programmet Nlite til og lave en windows cd hvor jeg lagde driverne til SATA2 controlleren med på, programmet kan hentes på http://nliteos.com/