Avatar billede oolm Nybegynder
09. oktober 2007 - 22:15 Der er 5 kommentarer

Min computer kan ikke INTET

Jeg kom hjem en dag for at møde min computer med sort skærm hvor der kun stod de informationer om min com som man ser før man kommer ind i windows. Dvs. Der hvor den tæller ram, viser din cpu, du kan vælge at gå i bios osv. osv. (det første der kommer på din skærm når du tænder en com)
Jeg prøvede at slukke, og tænde computeren igen, og fandt ud af at jeg INTET kan gøre, hverken gå ind i BIOS eller starte op fra noget eller i nogen tilstande, den kommer til linjen -

--Single channel memory mode--
...

Har prøvet at skifte og bytte rundt i ram blokkene men intet dur.
Er det mit mobo der er gået til?

Jeg venter spændt på svar, da hver nørd meget hurtgit kommer til at savne sin com.

På forhånd tak.
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. oktober 2007 - 22:45 #1
Tæller det helt, når det tæller ram størrelsen?
Ummidelbart tyder det på ramfejl, men det kan også være bios på din maskine. hvad er det for maslkine har du?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2007 - 09:13 #2
Det kunne skyldes at du har den uheldige egenskab at du ikke finder det umagen værd at få afsluttet tidligere tråde
Avatar billede oolm Nybegynder
11. oktober 2007 - 08:22 #3
tonygk:
Nej, den tæller ikke nogen af ram blokkene.. Har godt nok lige har opdateret min bios, men den har kørt fint i den uge eller to efter jeg opdaterede den?

Min com.

AMD64 X2 4200+
kingston 512mb x3
Asrock AM2NF3-VSTA

helgec:
Kan nok ikke skyldes problemet på min spand. :) Men hvis du kan vise mig hvor eller hvordan jeg finder mine tråde, vil jeg med glæde afslutte dem. Har kun været af dovenskab, eller fordi jeg ikke har fået det svar jeg har brug for hvis jeg ikke har givet point ud + lidt uvidenhed om regler på eksperten.dk. Men skal nok blive husket fremover.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2007 - 08:34 #4
Marker dit eget spørgsmål -> Vis brugerinfo -> Spørgsmål oprettet af -> Hvis kommentarene har hjulpet dig så bed om et svar, hvis kommentarene ikke har hjulpet, lav selv et svar -> marker dit eget svar -> accepter

That`s all
Avatar billede tonygk Nybegynder
11. oktober 2007 - 08:37 #5
Du har muligvis en defekt ram modul. Prøv at tage modulerne af maskinen "EN AF GANGEN", og tænd for maskinen. Du skal muligvis bekræfte at du har lavet om på hardware. Sådan du finde den defetke modul.