Avatar billede bossen29 Nybegynder
09. oktober 2007 - 22:13 Der er 3 kommentarer

Pc Fryser. Kan bevæge mus men ikke trykke efter man har været væk

Hejsa
Min søster har et problem med sin computer, som jeg prøver at hjælpe hende med at løse. Når hun går fra sin computer og lader den stå tændt. Så når hun kommer igen så kan hun bevæge musen men hun kan ikke trykke på noget. Det er ligesom noget fryser og aligevel erder ikke noget inde i "processer" der tyder på dette. Man får den til at virke igen ved at trykke ctrl,alt og delete eller genstarte computeren. Det skal lige siges at da problemerne startede så prøvede hun en masse der ikke hjalp og den anden dag formatere jeg hele hendes computer men ligemeget har det hjulpet. Problemet er der endnu. Nogen der kender denne problematik? (kan selvfølgelig opdatere alle bundkorts driver, grafik osv men søgte på google hvor en havde samme problem og han opdaterede det hele og direktX og det hjalp ikke så..
Nogen der kan hjælpe eller har en ide til hvad det kan være?
Avatar billede nva Praktikant
10. oktober 2007 - 07:59 #1
Kan det være noget med strømstyring? Sørg for at intet går i dvale eller bliver lukket ned, selvom der ikke er aktivitet på maskinen og se om det hjælper. Hvilken slags pc er det?
Avatar billede bossen29 Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:37 #2
Slags pc? øhh ikke noget kendt mærke kabinet men eller en pentium 4 3.0Mhz med 1024Mb ddr og onboard grafik kort og bundkortet kan jeg ikke huske men ikke noget dyrt da Pc ikke var så dyr da vi købte den over nettet i tidernes morgen (ca. 3-4000kr). Og omkring strømstyring er jeg sikker på jeg har tjekket dette og så vidt jeg husker stod det netop til at det ikke skulle gå i dvale ell. andet. Derfor jeg heller ikke selv forstår problemet. Har oplevet mange forskellige problemer på folks pc men aldrig dette.
Avatar billede casoe84 Nybegynder
11. oktober 2007 - 14:53 #3
Er det usb mus og tastatur eller er det ps/2

Hvis det er usb, har du så prøvet at skifte usbport?
Har nemlig engang opdaget på min at den ene usbport var "lidt" istykker så den lige pludselig sendte en fejl spænding rundt der fik systemet til og fryse delvist.