Avatar billede stufmeister Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fast højde på top og bund, men dynamisk højde på center

Hej Alle

Jeg har siddet og kigget her på exp.dk, men kan ikke rigtig finde et svar, som passer mig, eller også kan jeg bare ikke tyde det.

Mit problem:
jeg har en side som skal have et banner, en menu, et center med alt indhold, og en footer.

banner, menu, center og footer, skal være samme bredde, og banner, menu og footer, skal have en fast højde.
Det skal fylde hele siden i højden, hvilken vil sige at center, skal have den højde der er tilbage. Uanset skærmstørrelse og opløsning.
Er der mere tekst en der kan være i center, skal der være en scrollbar, men det er ikke noget problem.
Mit problem består i at sørge for at center er resten af siden i højden
Der må bruges divs, tables og whatever, der gør opgaven nemmest.
Dog begrænset til html og css.

Håber i forstår mit spørgsmål, ellers skal jeg gerne prøve at uddybe det
Avatar billede stufmeister Nybegynder
09. oktober 2007 - 12:10 #1
er der helt tomt for svar??
Avatar billede nopper Praktikant
09. oktober 2007 - 13:53 #2
Prøv denne side http://www.mycelly.com/
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2007 - 15:53 #3
<ole>

Det er ikke noget, HTML/CSS umiddelbart er indrettet til at kunne, så du kommer ud i ret bøvlede løsninger

/mvh
</bole>
Avatar billede stufmeister Nybegynder
11. oktober 2007 - 13:19 #4
Nu har jeg forsøgt en masse, både med position:fixed osv osv, men kan ikke rigtig finde nogen løsning, som er ens i både FF og IE. Hvilket det skal være.
Så jeg har måttet gå på kompromis, da jeg KUN vil bruge alm html og css. Desværre.
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2007 - 15:46 #5
Ja, det er den realistiske designer ofte nødt til  :)