Avatar billede joakim Nybegynder
18. november 1998 - 00:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvad er en SQL server?

Avatar billede jfl Nybegynder
21. november 1998 - 17:14 #1
SQL, Structured Query Language, er et database forespørgsels sprog, som blev gjort til industri standard i 1986.

En SQL kommando kan se således ud:
"UPDATE Questions SET AcceptFlag = 1 where ID = 8"
Ovenstående kommando sætter værdien i feltet AcceptFlag til at være 1 hvor værdien i feltet ID er 8.

En SQL server er en server som er bygget til at håndtere den slags kommandoer.

Mere info på engelsk fra:
www.uni-giessen.de/faq/archiv/client-server-faq/msg00000.html
Kig under "Subject: 3.2 What are the  different types of servers?"
Avatar billede joakim Nybegynder
25. november 1998 - 19:45 #2
Tak for svar