Avatar billede ryt Nybegynder
07. oktober 2007 - 21:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Musik som underlægning till mange digitale fotos

Hej eksperter.
Hvordan får jeg lavet underlægningsmusik til min kones mange digitalbilleder?
Hvis jeg skal bruge Powerpoint, skal jeg så indsætte hvert eneste digitalbillede seperat Som et nyt dias (puha der er mange ) eller kan jeg gøre det på en lettere måde. Evt lægge musik ud i Windows mediaafspilller, der hvor billlederne ligger i forvejen. Eller importere alle billederne til powerpoint på 1 gang..
Håber jeg udtrykker mig så klart, at I kan/vil hjælpe.
På forhånd tak.
ryt
Avatar billede gurly Praktikant
07. oktober 2007 - 22:34 #1
du kan lave det til en film, hvis du har windows xp så har du også
"windows movie maker"  du kan finde den ved at klikke på start og vælge programmer og så vælge tilbehør, der burde du have den.
så åbner du den og klikker over til venstre på importer billede, i filgennemsyn finder du mappen med billeder, så holder du knappen CRTL på tastaturet nede, imens du så markere alle billederne, og  så klikker importer til slut.
når så alle billederne ligger i movie maker, så marker et af billederne, derefter klik oppe på "rediger"  og vælg "marker alt"  så alle billeder bliver markeret,
klik derefter på et billede men hold musse knappen nede imens du trækker billedet ned i tidslinien længst for neden, så skulle alle billeder gerne smutte med ned i tidslinien.  så importere du så et musik nummer eller flere ved at klikke til venstre på importer lyd, lydnumrene trækker du så også ned i tidslinien.
som standard viser den hvert billede 4 sekunder, men det kan du ændre i "funktioner"  "indstillinger" "avanceret"
så kan du ændre standard tiden, men du kan også lave billedklip længere kortere ved at trække dem længere eller kortere nede i tidslinien.
til sidst klik på "gem på computer" og vælg kvalitet, bemærk vælg IKKE "bedste kvalitet til brug på min pc"  for hvis du i stedet vælger "andre indstillinger" og så eksempelvis vælger "video til lokal afspilning 2.1 mbpm" hvilket vist svare til højeste kvalitet så vidt jeg har kunnet erfare med det  c",)
men du kan jo prøve at gemme samme projegt i flere kvaliteter, og sammeligne billedkvaliteten
Avatar billede gurly Praktikant
11. oktober 2007 - 00:12 #2
det var måske for anstrengende at svare på om du kunne bruge det ?
Avatar billede ryt Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:53 #3
gurly> Forstår hvis du er lidt "pissed" - tak for svar .Er først lige stået op efter lungebetændelse og høj feber.
ryt
Avatar billede ryt Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:54 #4
gurly>send lige et svar så du kan få point.
ryt
Avatar billede gurly Praktikant
21. oktober 2007 - 00:16 #5
uha da, håber at det går bedre så.
ja men jeg vil da kun have point hvis du rent faktisk kunne bruge svartet til noget ?
(ellers afviser du det bare og tager dem selv  c",)