Avatar billede neoman Novice
07. oktober 2007 - 11:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dobbeltklik hvorsomhelst i tekst og få hjælp på ord, hvordan?

Jeg er faldet over en interessant funktion. En artikel hvor man kan klikke hvor som helst og få hjælp for det ord som man klikkede på.

Mange steder kan man klikke eller mouseover MARKEREDE ord og få en reklame smidt i hovedet, men hvordan gøres det mon i denne artikel ?
http://www.nytimes.com/2007/10/06/us/nationalspecial3/06interrogate.html?em&ex=1191816000&en=dcb92a91dfb27ef5&ei=5087%0A
Avatar billede neoman Novice
07. oktober 2007 - 11:58 #1
Jeg er ude efter at tyvstjæle/kopiere mekanikken:O
Avatar billede w13 Novice
07. oktober 2007 - 13:41 #2
Jeg ser ingen hjælp, når jeg klikker. Bruger IE7.
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. oktober 2007 - 14:13 #3
..prøv dobbelt klik :)

Har ikke nærstuderet scriptet, som ligger her..

http://graphics8.nytimes.com/js/common/screen/altClickToSearch.js

..men det ser ud til at være event.srcElement.createTextRange der bruges til at finde det ord der er trykket på, og derefter går det slag i slag :)

Mvh. Johan
Avatar billede neoman Novice
07. oktober 2007 - 14:28 #4
Tak johan - har bladret lidt rundt i skriptet og det er faktisk ret interessant, fordi det ville være relativt nemt at strikke noget tilsvarende sammen. Der er ingen hokus pokus derinde, bare en del logik.

Nu er koden copyrighted, og jeg havde heldigvis heller ikke tænkt mig at bruge helt den samme måde at gøre det på, og ej heller til samme funktion.

Det interessante for mig er konceptet, som ikke var umiddelbart indlysende for mig (troede nemlig der var noget værre ajax sjov som huserede derinde):  at sende ordet afsted som del af en url og vise svaret. Det er en oplagt idé, i 20/20-hindsight.

Nu har jeg fået en masse idéer, så tak for det og læg et svar.
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. oktober 2007 - 14:38 #5
Tag du dem bare selv, jeg postede jo bare et link til deres kode, og held og lykke med projektet :)

Mvh. Johan
Avatar billede neoman Novice
07. oktober 2007 - 14:40 #6
hehe - så du opdagede altså at jeg sov i timen ? :) Tak for hjælpen anyways.
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. oktober 2007 - 14:52 #7
Så lidt :)

Mvh. Johan