Avatar billede ml Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slet mappe med MANGE filer

Jeg har problemer med at slette en mappe ("C:\Inetpub\mailroot\Badmail") som indeholder RIGTIG mange filer, hvor mange ved jeg ikke, men det er nok til at når jeg prøver at slette den står den bare og kører på "Preparing to Delete" i en uendelighed.

Er der en anden hurtigere måde at slette mappen/alle filerne?

PS: Problemet er ikke at mappen bliver brugt af SMTP serveren, det har jeg ændret.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. oktober 2007 - 11:29 #1
Ved ikke om det har noget at gøre med at papirkurven bliver fyldt. Prøv at holde shift ned og delete. Så bliver det ikke smidt i papirkurven.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2007 - 11:30 #2
har du prøvet fra kommandolinien, evt fra den nye Windows powershell som kan downloades gratis.

med forsigtighed og sikker på at du står i det rigtige bibliotek

del *.* alternativt deltree hvis der er under biblioteker
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:38 #3
Ja - det er der. Den gamle deltree kommando virker fint på Win2000 forudsat at smartdrv.sys er loaded pr. automatik i din config.sys fil.

Åben en commando prompt: START->kør- Tast "CMD" (uden ""- også herunder) og enter.
Tast "cd\" + enter
Tast "deltree C:\Inetpub\mailroot\Badmail\" + enter

Det tager stadig sin tid, hvis der er mange filer - men det går hurtigere. Deltree kommandoen døde desværre med 2003 server.

Men (!) en af årsagerne til, at du muligvis har det problem at den hænger, når du prøver via explorer, kan være at din NTFS/FAT tabel er kvæstet. Det er et kendt Win2000 problem, at hvis der er mere end 5-6000 filer i en mappe, går der ged i den.
Prøv at køre en Chkdsk på det C drevet - og prøv så igen normalt.

/Petet Brøsted Jensen
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:44 #4
-->> bufferzone. ha,ha. 2 sjæle een tanke, med du var hurtigst til at trykke send. Må lære at skrive hurtigere eller kortere. :-O
Avatar billede ml Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:38 #5
Fik det slettet fra cmd

Takker :)
Avatar billede nnb Nybegynder
10. november 2007 - 17:53 #6
godt :)