Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2007 - 22:53 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

WLAN kort med monitor mode

Jeg søger PCI og PCMCIA kort som understøtter monitor mode, og som er til salg i Danmark. Jeg ved at D-Links G-122 gør, men det er USB og virker umiddelbart ikke som noget der er videre stabilt og med et stærkt signal. Har I nogen gode forslag?
Avatar billede renehinsch Praktikant
03. oktober 2007 - 23:08 #1
Cisco CB21AG PCcard og tilsvarende PCI21AG kort er baseret på Atheros chip set som de fleste open soource og kommercielle WLAN værktøjer benytter. De understøtter promiscuous mode.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2007 - 23:17 #2
Kan ikke finde PCI modellen på EDBPriser. :/

Men damn en pris på CB21AG modellen. Hvad vil jeg vinde ved at købe det kort over et USB G-122 f.eks?
Avatar billede renehinsch Praktikant
03. oktober 2007 - 23:47 #3
Det er nok fordi den hedder PI21AG :-). Hvis du kan finde en USB adapter der er baseret på Atheros AG chipset så går jeg ud fra at det også vil virke.
Der må du selv prøve dig frem dem har jeg ingen erfaring med.
Avatar billede olly Nybegynder
04. oktober 2007 - 09:33 #4
Et godt sted lige at kigge er her: http://www.openbsd.org/faq/faq6.html#Wireless

Under hver enkelt driver kan du se hvad for nogle kort der er baseret på den chip og om de understøtter monitor mode. Lig mærke til hardware rev på dem. Det betyder noget, da producenterne har det med at skifte chip.

Jeg har selv disse pci kort: WNC-0301 HW rev 4.0 og de virker rigtig godt (på OpenBSD er det så også).

Desuden har jeg også samme PCMCIA kort som hedder WPC-0301

Disse kort er bestemt ikke dyre og de har opfyldt mine krav.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2007 - 21:17 #5
De kort som vi har haft oppe indtil videre koster umiddelbart for meget til at jeg vil betale for det for at lege med, men du siger WPC-0301'eren opfylder dine krav. Er det inkl. monitor mode i Windows XP og Linux?
Avatar billede olly Nybegynder
04. oktober 2007 - 21:31 #6
Jeg kunne ikke finde på at bruge windows så det ved jeg simpelhen ikke. Men det kan du jo undersøge på deres hjemmeside (www.levelone.eu). Manualen til korten nævner ikke monitormode. Så der er jeg svar skyldigt.

Mine kort har heller ikke været i en Linux maskine men det ville jeg evt kunne teste i morgen hvis du gerne vil have vil vide det. Lidt hurtig google på det sagde ikke noget specielt. Der er tale om en Ralink chip model 2500 hvis du selv vil prøve at google lidt.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2007 - 21:35 #7
Det er mig ikke megen godt hvis det ikke understøtter monitor mode i hvert fald, så er jeg lige vidt som med de fem andre kort jeg har liggende. :P Kunne ikke finde noget på Google mht. dit kort.

Virker godt nok mærkeligt at man skal smide 700 kr+ for at få et kort som understøtter det.
Avatar billede renehinsch Praktikant
09. oktober 2007 - 01:47 #9
Lidt om selv at importere og fortolde udstyr: Vær opmærksom på at WLAN udstyr skal være CE mærket for at være lovligt i DK eller EU. Dette kort er desuden opgivet til 200mW (23dBm) hvilket er over den tilladte sendestyrke på 20dBm i DK og europa. Der skal kunne fremvises et underskrevet DoC (Declaration Of Conformity) bevis hvis det er CE mærket.
Du kan søge efer produkter baseret på Atheros her: http://customerproducts.atheros.com/customerproducts/default.asp
Flere af dem sælges i DK fx D-Link DWL-AG660
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2007 - 08:08 #10
Damn, vidste ikke der ligefrem var lovgivning for hvor kraftigt et signal man sender ud. Hvorfor er det overhovedet aktuelt? Og vil du tro jeg nogensinde vil kunne få sådan et kort lovliggjort her i landet?
Avatar billede renehinsch Praktikant
09. oktober 2007 - 10:44 #11
Vær du glad for lovgivningen ellers ville mikrøbølgeovne have overtaget luftherredømmet for længe siden :-) Max sendestyrke er i øvrigt med antenne gain indregnet. Du kan selv få det lovliggjort. Det kræver nogle meget dyre test. Det du kan gøre er at undersøge om producenten allerede har fået dem foretaget. Du skal så som importør selv udfærdige en DoC og desuden få det anmeldt hos telestyrelsen i danmark før det må sælges herhjemme. Hvis du skal sælge det videre så spar dig selv ulejligheden og find et kort der i forvejen sælges i DK.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2007 - 13:02 #12
Kortet er til privat brug, så det er måske lige overdrevent nok. :)

Er godt klar over at der findes en lovgivning for frekensdomænet, men vidste ikke der var love for hvor kraftigt signal man måtte sende ud i 2.4-2.5GHz domænet. :P
Avatar billede renehinsch Praktikant
09. oktober 2007 - 13:16 #13
Ok. Jeg tror ikke jeg kan sige mere om dette emne :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2007 - 13:34 #14
Det er i orden, tak for hjælpen. :)