Avatar billede nazty Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:15 Der er 11 kommentarer

100% højde virker ikke

Hej. Har det samme problem som mange andre.. Min baggrund går ikke helt ned til bunden af vinduet, hvilket den skal. Håber i kan hjælpe. Her er filerne for hjemmesiden:
www.casperholden.dk/files/eksperten.rar
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2007 - 17:38 #1
<ole>

Læg et link til siden i stedet. Der er nok ikke mange, der gider downloade filer for at hjælpe  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede nazty Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:52 #2
Ah, det har du sq nok ret i.

Her er et link:
http://www.casperholden.dk/noma/projects/eksperten/
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2007 - 18:12 #3
Denne linje:
    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

- er du nødt til at slette, hvis du vil bruge CSS i IE
Avatar billede nazty Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:17 #4
det ændrede ikke rigtig noget
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2007 - 18:20 #5
Dit body-element skal også sættes til 100% højde. Normalt begynder jeg f.eks. altid mine stylesheets med:

html, body {
    height: 100%;
    margin: 0;
    padding: 0;
}

- som er rimelig crossbrowser
Avatar billede nazty Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:55 #6
Det blev da bedre :) Men nu har jeg det omvendte problem
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2007 - 18:58 #7
Mon ikke det skyldes, at du har elementer over hinanden, hvis samlede højde overstiger 100%?
Avatar billede nazty Nybegynder
03. oktober 2007 - 19:05 #8
hmm.. det lyder sandsynligt. Det er min første side som er bygget op på css. så er ikke så skarp til det. Hvordan finder jeg ud af om jeg har elementer over hinanden?
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2007 - 19:21 #9
'over hinanden' => 'efter hinanden'. Hvis dit logo er 100 pixels højt, kan det efterfølgende element naturligvis ikke være 100% højt  ;o)
Avatar billede nazty Nybegynder
03. oktober 2007 - 21:22 #10
nej. det kan jeg godt se. Hvordan fixer jeg så det? Tor måske godt det kunne være problemet nemlig.. Kan det løses?
Avatar billede roenving Novice
04. oktober 2007 - 02:41 #11
Måske kan du få inspiration fra disse tråde: http://www.eksperten.dk/spm/520876 og http://www.eksperten.dk/spm/497362