Avatar billede enchant Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:18 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

kan ikke vise Danske bank!

Jeg kører Internet explorer 7.
For en par uger siden kunne jeg ligepludselig ikke komme ind på danske banks hjemmeside, som jeg har kunne før i tiden.
Jeg kan godt se andre hjemmesider i ie7.
Når jeg skriver adr. søger den efter siden og så bliver siden bare HELT hvid.
Der står danske bank øverst oppe i browersen, men intet på siden.

Har prøvet at: Snakke med danske bank - uden held
              Installere ei7 igen - uden held.

Så nu spørger jeg så Jer herinde. Håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:22 #1
Det lyder som om du mangler Java.

Prøv at gå ind på http://znn.dk/ og fortæl, hvad der står i felt nummer 9.
Avatar billede enchant Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:25 #2
Sun microsystems inc
version: 1.6.0_02
Avatar billede vejmand Juniormester
02. oktober 2007 - 21:25 #3
Fra Danske bank's support:

    Spørgsmål
Hvordan indstilles Internet Explorer 7 på XP til netbank?

Svar
Danske Bank anbefaler følgende indstillinger af Internet Explorer 7 når man skal bruge netbank.

    * Åben Internet Explorer
    * Klik på "Funktioner" til højre og vælg "Internet Indstillinger".
    * På fanebladet "Generelt" trykker du på "Slet..." under overskriften "Browserdata".
    * Under den første overskrift "Midlertidige internetfiler" trykker du på "Slet filer...".
    * Tryk "Ja" til at slette filer og tryk på "Luk" når den er færdig.
    * Tryk på knappen "Indstillinger" ved siden af "Slet...".
    * Øverst skal markeringen stå ud for "Automatisk" og tryk på "Ok".
    * På fanebladet "Sikkerhed" vælger du "Websteder du har tillid til" øverst.
    * Tryk på knappen "Websteder".
    * Fjern markeringen ud for "Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone".
    * Slet teksten i feltet "Tilføj websted til denne zone" og tilføj teksten "*.danskebank.dk"
    * Tryk på "Tilføj", sæt markering ud for "Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone" og klik på "Luk".
    * Tryk på knappen "Standard niveau", hvis den er aktiv.
    * Tryk "Ok".
    * Genstart Internet Explorer og vælg log-on til netbank på ny.
Avatar billede enchant Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:26 #4
Alt det har jeg også prøvet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:29 #5
Hent og gem Java fx på det link jeg skrev, felt 4.

Afinstaller Java via Tilføj/Fjern programmer i dit kontrolpanel.

Genstart.

Installer Java på ny.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. oktober 2007 - 21:32 #6
Er det XP eller Vista?
Avatar billede enchant Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:48 #7
Har win xp.

Det er gjort... Virker stadig ikke.
Men har været inde på jobnet og der er nogle ting der ikke virker...
Synes den skriver noget med javascript. når jeg prøver at trykke på de links derinde...
Avatar billede word-hajen Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:51 #8
Se http://www.eksperten.dk/spm/780738

Der er flere brugere med samme problem. Der er det vist løst ved at bruge https://www.danskebank.dk/ i stedet for den "normale".
Avatar billede vejmand Juniormester
02. oktober 2007 - 21:51 #9
Prøv evt. med en systemgendannelse.
Jeg ved ikke om det vil funke, men det skader jo ikke og tar kun et øjeblik.
En systemgendannelse kan altid fortrydes.

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede enchant Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:52 #10
På den side du gav mig i felt nummer 8 står der følgegende i min firefox: Firefox 2.0.0        Ingen support
        Windows XP
        1280x1024 (32 bit farver)

Men i min ie7 står der intet.. Er det normalt?
Avatar billede enchant Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:55 #11
Har prøvet med https og det virker ikke
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:56 #12
Der bør stå noget a la:

Internet Explorer 7.0
Windows XP
1280x1024 (32 bit farver)
Avatar billede enchant Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:57 #13
Hmm - står intet... Det forstår jeg ikke
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2007 - 21:59 #14
Bare lige sidebemærkning: Danske netbank kræver ikke Java.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:01 #15
Men det gør danskebank.dk

Hvad står dine indstillinger til under Sikkerhed i IE7?
Avatar billede vejmand Juniormester
02. oktober 2007 - 22:07 #16
Har du prøvet systemgendannelsen?
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2007 - 22:09 #17
Hvor henne? Jeg har altid nægtet at installere Java, da jeg ikke mener der er opfundet noget så ubrugeligt siden koppen med tre hanke. Men stadig fungerer Danske Banks hjemmeside fint for mig.

Bare nysgerrig, for du kan sagtens have ret mht. nogle undersider jeg ikke har set, men hvad er det du mener der kræver Java?
Avatar billede enchant Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:13 #18
De står som danskebank har forskrevet, og som han sagde da jeg snakkede med dem.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:14 #19
Hele siden såmænd :)

Går du ind på http://danskebank.dk uden at aktivere Javascript, så er siden blank.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:15 #20
Prøv at sætte din sikkerhed til mellem-høj
Avatar billede enchant Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:20 #21
Har sat sikkerheden til mellemhøj nu
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:46 #22
Og?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
02. oktober 2007 - 23:41 #23
Har du prøvet den direkte adgang til netbanken?

https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB

Jeg har ingen Java installeret på min PC (WinXP). Faktisk så er det bandlyst på min workstation - og jeg har sjovt nok ingen problemer med, at tilgå min netbank via ovenstående URL.

Jeg kører den med IE6 og Firefox (med IETab-plugin). Begge virker her.
Min lap kører IE7 (stadig uden Java) + Firefox (med IETab-plugin). Begge virker hos mig.
Avatar billede Slater Ekspert
03. oktober 2007 - 00:46 #24
thesheriff - Nu er der altså også overordentligt stor forskel på Java og Javascript. Det har jo intet med hinanden at gøre, ud over syntaksen.

Den kræver sandsynligvis Javascript, men det du forsøger at teste for, er Java, og det kræver siden stadig ikke.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 07:27 #25
-> viperine: Du har selvfølgelig helt ret :)
Avatar billede enchant Nybegynder
03. oktober 2007 - 09:44 #26
Jamen der skete ingenting der jeg satte den til mellemhøj.

Og den direkte adgang virker heller ikke.

Ekspertens side virker helle ikke ordentlig. Menuen hvor der står: forside-sektioner-konto-opret spørgsmål osv, vises ikke i min ei7
Avatar billede vejmand Juniormester
03. oktober 2007 - 10:21 #27
Har du prøvet systemgendannelsen?
Avatar billede enchant Nybegynder
04. oktober 2007 - 20:57 #28
Hver gang jeg starter systemgendannelsen fryser den. Og jeg kan ikke køre systemgendannelse.
Avatar billede enchant Nybegynder
04. oktober 2007 - 21:52 #29
Kan det være noget virus? Har søgt og fandt en trojan som nu er fjernet... Men kan den have ødelagt noget?
Avatar billede enchant Nybegynder
07. oktober 2007 - 15:24 #30
Jeg er ude i at formatere og installere win igen. Men mange tak for alle jeres forslag
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. oktober 2007 - 15:30 #31
Velbekomme :)

Husk at lægge et svar og acceptere dette, så spørgsmålet kan lukkes.
Avatar billede enchant Nybegynder
08. oktober 2007 - 12:40 #32
:-)