Avatar billede nhe Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:53 Der er 1 løsning

WSUS 3.0 - ASP 2.0 problem

Jeg har installeret WSUS 3.0 på en Windows 2003 Server Standard Edt. SP1 fuldt patchet.

Den kørte fint i 14 dage hvorefter den stoppede med at fungere og en service ikke fungerede (Distributed Transaction Coordinator). Om problemet har med den service at gøre ved jeg ikke, men jeg har fået den til at køre igen ved manuelt at oprette en folder "c:\windows\system32\msdtc" og manuelt oprette en logfil og resette. Den kører og der logges i filen.

Tilbage til WSUS. Da jeg ikke kunne få den til at køre har jeg prøvet en del forskelligt. Men den fortsætter med ikke at fungere og logger en del ASP.NET fejl i application-loggen.

Jeg har senest forsøgt følgende:
- afinstallere WSUS 3.0
- afinstallere ASP.NET Framework 2.0
- afinstallere IIS
Herefter:
- Installere IIS
- Installere ASP.NET 2.0
- Installere WSUS 3.0

Desværre med samme fejl. Forslag?

Der logges følgende i application-loggen: (adskillige gange)

Event Type:    Warning
Event Source:    ASP.NET 2.0.50727.0
Event Category:    Web Event
Event ID:    1310
Date:        10/2/2007
Time:        3:43:44 PM
User:        N/A
Computer:    dc1
Description:
Event code: 3007
Event message: A compilation error has occurred.
Event time: 10/2/2007 3:43:44 PM
Event time (UTC): 10/2/2007 1:43:44 PM
Event ID: 52ea3f4b4d2e4319ba7a879c12b49c43
Event sequence: 3
Event occurrence: 1
Event detail code: 0

Application information:
    Application domain: /LM/W3SVC/1/ROOT/ApiRemoting30-2-128358062233612607
    Trust level: Full
    Application Virtual Path: /ApiRemoting30
    Application Path: C:\Program Files\Update Services\WebServices\ApiRemoting30\
    Machine name: dc1

Process information:
    Process ID: 3008
    Process name: w3wp.exe
    Account name: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE

Exception information:
    Exception type: HttpCompileException
    Exception message: (0): error CS0016: Could not write to output file 'c:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Temporary ASP.NET Files\apiremoting30\c6645651\8ff8bbee\App_global.asax.tktwu2dp.dll' -- 'Access is denied. '

Request information:
    Request URL: http://dc1/ApiRemoting30/WebService.asmx
    Request path: /ApiRemoting30/WebService.asmx
    User host address: 192.168.1.6
    User:
    Is authenticated: False
    Authentication Type:
    Thread account name: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE

Thread information:
    Thread ID: 1
    Thread account name: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE
    Is impersonating: False
    Stack trace:    at System.Web.Compilation.AssemblyBuilder.Compile()
  at System.Web.Compilation.BuildProvidersCompiler.PerformBuild()
  at System.Web.Compilation.ApplicationBuildProvider.GetGlobalAsaxBuildResult(Boolean isPrecompiledApp)
  at System.Web.Compilation.BuildManager.CompileGlobalAsax()
  at System.Web.Compilation.BuildManager.EnsureTopLevelFilesCompiled()
  at System.Web.Hosting.HostingEnvironment.Initialize(ApplicationManager appManager, IApplicationHost appHost, IConfigMapPathFactory configMapPathFactory, HostingEnvironmentParameters hostingParameters)

Custom event details:

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede nhe Nybegynder
12. oktober 2007 - 13:56 #1
Jeg har installeret WSUS på en anden server og da ingen har svaret her lukker jeg spm.