Avatar billede jmjohansen Nybegynder
02. oktober 2007 - 12:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

formatere imac

Hej,

jeg har fået mig et lille problem med min 2006 imac intel.
Jeg ville fornyligt formatere den. Sætter systemdiscen i, genstarter og holder c nede. Formaterer via disk utility.
Problemet er bare at jeg nu ikke kan installere noget styresystem igen. Den skriver "Advarsel softwaren kan ikke installeres på denne computer"

what to do?
Avatar billede egonspock Seniormester
02. oktober 2007 - 19:53 #1
hmm, hvad var grunden til at du ville formattere den, og hvilket format formatterede du den i? Den skulle helst formatteres i HFS+ (journaliseret). Det kan også være at du har en forkert systemdisk, som passer til en anden computer?
Avatar billede jmjohansen Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:13 #2
Den er formateret som journaliseret. Jeg skal formatere for at ændre lidt på partioneringen. Det ville den ikke lade mig gøre under systemdisk, af en eller anden grund. Den bad mig prøve at formatere og partionere igen.
Jeg er faktisk ikke sikker på om systemdisken er til imac'en eller til en mac book pro som blev bestilt samtidig med imac'en. Jeg kan bare ikke få CD'en ud af maskinen, da den ikke reagerer på keyboard kommandoen mere og funktionen eject CD er ikke-klikbar i diskværktøj.
Er der en måde at få drevet til at spytte CD'en ud manuelt?
Avatar billede egonspock Seniormester
02. oktober 2007 - 20:28 #3
for at få DVD'en ud (det er nok en DVD), kan du holde musetasten ned under opstart (i et godt stykke tid). Jeg ville nok prøve med den anden systemdisk og se om det ikke hjælper :-)