Avatar billede dudesicko Novice
02. oktober 2007 - 09:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få min side til at skrive de danske tegn

Hvad gør jeg? Denne ene side laver totalt ged i æ ø og å... jeg har prøvet at sætte Site language til danish... men alligevel laver den mærkelige tegn. Hvordan får jeg den til at vise tegnene rigtigt?

http://mor-far.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=287&Itemid=44

Normalvis skriver den det jo rigtigt af sig selv...

På forhånd tak!
Avatar billede khauge Nybegynder
02. oktober 2007 - 11:36 #1
Prøv at skrive bogstaverne i din kode i stedet for bogstaverne:

æ:  æ
ø:  &oring;
å:  å
Æ:  Æ
Ø:  Ø
Å:  Å
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. oktober 2007 - 11:42 #2
Din editor/inputformular og/eller din database gemmer teksten som UTF-8, mens din side kører ISO-8859-1. Du skal enten ændre hele din side, eller din editor/inputformular - og det er nok editoren der skal rettes her. Hvordan du gør det, kan jeg ikke sige ud fra de oplysninger du giver.
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2007 - 12:44 #3
<ole>

For det første bør du overgå til utf-8, da det er fremtidens tegnsæt.
Dernæst bør du slette denne linje:
    <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

Den disabler brug af CSS i IE 6 - og den er helt unødig, da du jo skriver XHTML 1.0 Transitional, som alligevel udelukkende kan parses som HTML og ikke XHTML.

/mvh
</bole>
Avatar billede dudesicko Novice
09. oktober 2007 - 10:30 #4
Jeg fik det til at virke via dit forslag pidgeot. Tak skal du have :) Tak til jer andre også :)
Avatar billede dudesicko Novice
09. oktober 2007 - 10:31 #5
Jeg kan ikke give dig pointene, pidgeot... du har skrevet det som kommentar i stedet for svar...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. oktober 2007 - 10:32 #6
Svar kommer her.
Avatar billede dudesicko Novice
09. oktober 2007 - 14:41 #7
Således :)