Avatar billede frostware Nybegynder
02. oktober 2007 - 08:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SSL kryptering mellem klient og server?

Hej

Hvis jeg har en form  ASP.Net med en Submit knap, hvordan gør jeg så sådan at teksten bliver sendt afsted med SSL kryptering?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:14 #1
Det gør du ved at sætte en action="<url>" på og så angive et HTTPS-url. Foruden dette skal der være installeret et SSL-certifikat på serveren.
Avatar billede frostware Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:41 #2
okay, også min tanke. Men hvordan virker HTTPS?
Avatar billede frostware Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:54 #3
Jeg har fået et SSL certifikat på serveren. Men skal der ikke inkluderes noget på siderne? eller skal de bare kaldes via https?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:59 #4
Du skal ikke kode yderligere - krypteringene sker ganske automatisk og (næsten) helt gennemsigtigt for resten af programmet.

Når browseren ser at der submitets via HTTPS, henter den SSL-certifikatet og bruger dette til at kryptere det der skal sendes. Når serveren modtager det krypterede dekryptere den selv og aflevere det nu ukrypterede data til programmet.
Avatar billede frostware Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:00 #5
Der skal ikke være nogen nøgler eller hvad? Altså en på client-side og serverside. Det er nok bare at have et certifikat på serveren?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:07 #6
Nøglen ligger i certifikatet. Klienten (dvs. browseren) henter den fra serveren og bruger den til at krytere med. Det sker helt automatisk og er som sådan ikke noget du behøvre at kode noget ekstra på.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. oktober 2007 - 11:00 #7
Blev vi færdige her?
Avatar billede frostware Nybegynder
11. oktober 2007 - 12:26 #8
Ja har fået det til at virke. Fik windows til at lave et certifikat.
Avatar billede nielle Nybegynder
11. oktober 2007 - 18:21 #9
Svar :^)