Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
01. oktober 2007 - 17:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AJAX og Atlas

Hej.

Jeg er begydnt at kigge på ASP.NET og har hørt om både AJAX og Atlas. Dog er det ret svært at finde noget om Atlas. Er Atlas blot et gammelt navn for AJAX?

Hvad er det helt præcist, at jeg skal downloade for at bruge det.

Har fundet noget "AjaxControlToolKit" og noget "AJAX Extension" og noget framework osv.
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 17:38 #1
atlas er gammelt navn for ajax extensions - det hedder AJAX nu.

Du skal dl'e noget "AJAX Extensions" som minimum, og kan dl'e noget "AjaxControlToolKit" :)
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 17:38 #2
det hele er beskrevet på www.asp.net , så kig der
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:33 #3
Tak for henvisningen.
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:34 #4
Glemte at skrive, at du blot kan sende et svar (ved ikke, hvor stor en selvfølge det var, men nu har jeg skrevet det for en sikkerheds skyld) ;o)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:44 #5
Ajax er en fællesbetegnelse for en type af teknologier.

Atlas var/er navnet på Microsofts bud på at lave Ajax til ASP.NET.

Der er dog mange andre Ajax-frameworks end lige Atlas - og selvfølgelig også til andet end lige ASP.NET.
Avatar billede neoman Novice
02. oktober 2007 - 23:10 #6
Når du løber sur i det så stil spørgsmål her. Herinde sidder mange folk som allerede har trådt i de fleste standardfælder:) (Og nielle har helt ret,  men  siden du nu roder med ASP.NET, så er M$'s udgave vel nok den der umiddelbart er nemmest at slås med.
Avatar billede nielle Nybegynder
03. oktober 2007 - 06:50 #7
Ingen tvivl om det - jeg prøvede blot at give en slume mere detaljeret svare på delspørgsmålet "Er Atlas blot et gammelt navn for AJAX?". Svaret på dette er egentlig et "nej" - og så et "mnjaa" ;^)