Avatar billede janemil Nybegynder
01. oktober 2007 - 09:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne databaser fra listen ved søg efter databaser

Har en Lotus Notes 6.5 kørende
Når jeg går ind i "søg efter databaser" kommer alle databaserne op. Hvilket jo er fint nok.
Kan man i denne oversigt ikke fravælge nogle databaser man ikke ønsker folk skal kunne finde?
Går ud fra der ligger et script et sted hvor de er defineret. Alle forslag modtages.
Avatar billede jogii Nybegynder
01. oktober 2007 - 09:52 #1
Hvem vedrører dette spørgsmål, kun dig eller flere, med andre ord hvad er baggrunden for din foresåørgsel?
Avatar billede yeager Nybegynder
01. oktober 2007 - 09:53 #2
I designet kan du fjerne dem. Vælg database properties - under design fanen kan man vælge om databasen skal vises i Database catalog og Open database dialog. Hvis du klikker den fra vil du ikke kunne se den.
MvHans
Avatar billede jogii Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:00 #3
ja, det kan man , men er det nu også det som skal til? Vil du som administrator miste at have databaserne vist i catalog.nsf's oversigter? Bevares, de kan pilles frem ved at ændre i designet, men måske er der noget andet der skal til ...
Avatar billede yeager Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:16 #4
Jo du har ret jogii - det kunne også være nok måske at brugerne ikke har adgang. De kan se databasen i open-database m.m. men kan ikke åbne den.
Det afhænger af præcis hvad det skal bruges til.
MvHans
PS: Jeg har nogle gange svært ved at finde mine udviklings databaser når jeg har fra valgt at vise dem ved open database.... ;-/