Avatar billede elm Nybegynder
30. september 2007 - 08:44 Der er 6 kommentarer

Hente mail i outlook 2007

Jeg har 4 mailkontoer som jeg henter mail fra i outlookm, de er alle pop/smtp kontoer.

Men hvergang jeg trykker send/modtag så bliver mine kontoer 4 doblet dvs. den tjekker den samme konto 4 gange.

Hvorfor gør outlook dette, den skal jo bare tjekke mail en gang på hver konto.

/elm
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. september 2007 - 09:04 #1
Hmmm - lyder godt nok mærkeligt. Hvilken Outlook kører du med? ( 2000, 2003, 2007) ? Sørg i første omgang for, at de er helt opdateret på http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da.

Hvis 2003, er der lige udkommet en ny total service pack. Du kan hente den direkte her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e25b7049-3e13-433b-b9d2-5e3c1132f206&displaylang=da

Se om det ikke hjælper? Ellers skriv tilbage

/Peter Brøsted
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. september 2007 - 09:07 #2
.. ellers prøv at kører en repair på din office pakke.

Læg din office disk i og vælg "Reperer ....." Den skulle gerne gøre det nogenlunde unattended. Genstart bagefter ( også selv om den ikke siger det ).

Alternativt: Slet alle konti og opret dem igen.
Avatar billede elm Nybegynder
30. september 2007 - 09:25 #3
Det står i headeren (hente mail i outlook 2007)

Den er opdateret, jeg har lige reinstaleret hele svinerriet, og den gjorde det også før.
Det kunne være det var en eller anden sygdom den havde.

/elm
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. september 2007 - 10:01 #4
Ehhh, undskyld. Missede jeg lige. Hmm, har Googlet den lidt og tjekket et par relevante forum’s synes ikke rigtig, jeg kan finde noget der ligner, sorry. Jeg har ikke hørt om fænomenet i de tidligere versioner, med mindre de var inficeret af noget grimt - men her kørte de i nærmest konstant loop.

Tror er noget du skal rapportere til Microsoft ( i din hjælpe menu i Outlook). Det er jo en "frisk" version, så den har sikkert sine børne sygdomme.
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2007 - 17:53 #5
og det er ikke bare fordi, at den kontroller sendt post og modtage post pr. konto?
2 funtioner pr. konti = 8??

på min egen har jeg f.eks 2 pop3 konti og 1 hotmail og det ser således ud:

Juleulven@webhiker.dk - sending
Juleulven@webhiker.dk - recieving
Juleulven@nypost.dk - sending
Juleulven@nypost.dk - recieving
Juleulven@hotmail.com - sending
Juleulven@hotmail.com - syncronising
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2007 - 17:54 #6
edit funktion??
nå anyways: når den laver send/modtag så skynd dig, at trykke på den lille tegnestift i nederste højre hjørne. så bliver billedet stående EFTER den er færdig og du kan derved nå at læse hvad den skriver...

klik igen på tegnestiften så vinduet ikke bliver hængende og generer dig