Avatar billede jeuann Nybegynder
29. september 2007 - 18:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pri Master HDD error?

Jeg prøver at hjælpe en ven i nøden, men det foregår over telefon...

Er der nogen der ved hvad "Pri Master HDD error" betyder og hvad der kan gøres/prøves for at afhjælpe det?

PC´en gik pludselig ned og den giver ovenstående besked når den bliver tændt og skal starte, som om den ikke vil boote windows...

Håber nogen vil hjælpe...
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2007 - 19:22 #1
Det betyder at der er fejl på den disk der rummer styresystemet
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2007 - 19:25 #2
Der kan gøres meget for at afhjælpe, men om det virker straks en anden sag, jeg ville prøve med en "chkdsk /r /p" http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede jeuann Nybegynder
29. september 2007 - 20:45 #3
Kan HD´en være kaput? der tales om skrattende lyde da den lukkede ned...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. oktober 2007 - 11:29 #4
Hvis der kommer sære lyde under nedlukning er det som regel et tegn på at den er ved at være meget syg. Nye drev er heldigvis nemme at få fat på, og de behøver ikke at koste en herregård. Med prøv først hav helgec anbefaler. Med lidt held kan du få isoleret det/de dårlige område(r) og få klaret problemet af den vej.
Avatar billede jeuann Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:04 #5
Ja, jeg har fundet ud af at HDD er kaput og skal skiftes...

Jeg takker for svarene, helgecs tip om en chkdsk, er utvivlsomt brugbart i mange siuationer...

Skriv et svar hvis I vil have en del af pointene...

/ Jeuann
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2007 - 17:11 #6
Ja men så passer kommentaren 29/09-2007 19:22:12 jo udmærket