Avatar billede freekyzone Nybegynder
29. september 2007 - 12:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lost connection to MySQL server during query (Kører på SME)

Hej,

Jeg har installeret en SME-server.
- jeg har en side som internt på netværket virker fint.
- udefra kan den ikke nåes - og der er åben for port 80 på firewall/router.

Det andet problem er, at MySQL melder følgende fejl "Lost connection to MySQL server during query"

Jeg har installeret PHPMyAdmin som kører fint, og viser databaserne fint.

Jeg kan ikke forstå det.
- i princippet har jeg kopieret PHP-filerne til siderne fra min gamel Debian-server til denne SME-server.
Så har jeg kopieret databaserne til MySQL.

Hvad er problemet med MySQL?
Hvorfor kan man udefra ikke nå hjemmesiden?
Avatar billede dkfire Nybegynder
29. september 2007 - 13:45 #1
Hvorfor kan man udefra ikke nå hjemmesiden?

Du skal i din router sætte op, således at den forwarder alle port 80 request til din servers ip adresse, ellers vil det ikke virke.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
29. september 2007 - 13:48 #2
..." udefra kan den ikke nåes - og der er åben for port 80 på firewall/router."
Altså, den er forwardet til serveren...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
29. september 2007 - 19:46 #3
Fejlen var i my.cfg.

port=3306 var ikke sat :-)