Avatar billede jace Nybegynder
27. september 2007 - 17:55 Der er 9 kommentarer

Youtube = slam kode?

Hej med jer,

Jeg har embedded nogle videoer fra youtube på min side, og nu kan den ikke længere valideres.

Jeg har prøvet både med HTML og XHTML, men koden fra youtube kan ikke valideres ved nogen af dem.

Kan det virkelig passe at youtube laver kode som ikke kan valideres?

Siden med de embedded youtube videoer:
http://jacobworsoe.dk/lemans.php

Validering af siden:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fjacobworsoe.dk%2Flemans.php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1&group=0&verbose=1
Avatar billede w13 Novice
27. september 2007 - 18:23 #1
Hmmm. Jeg tror ikke, du skal lukke dine params, så. Så slet alle </param>

Og fejlen ved width og height kan du løse med css style="width:Xpx;height:Xpx"
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2007 - 19:15 #2
<ole>

*LoL* ... hvorfor i alverden skulle det lige være YouTube, der skrev valid kode?

Webkodere er generelt nogle af klodens dårligst uddannede og mest sjuskede håndværkere. At kalde dem 'håndværkere' er i virkeligheden en voldsom hån mod rigtige håndværkere!

Der er ikke noget, der hedder 'embed' ... det tag eksisterer simpelthen ikke i nogen standard. Prøv evt. at kikke på:
    http://www.alistapart.com/articles/flashsatay

- men du skal nok lave en 'starter-film', der importerer YouTube-filmen. Det står beskrevet, hvordan  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2007 - 19:18 #3
- og men mindre, du har helt specielle årsager, bør du vente med at bruge XHTML, til det er understøttet på WWW. Det er slet ikke tilfældet endnu - og derudover er det kun ganske få, der magter at bruge XHTML. At bruge XHTML er nemlig voldsomt meget andet end blot at lukke tags  ;o)

HTML 4.01 Strict er den seneste og mest stringente standard, som er understøttet på WWW.
Avatar billede jace Nybegynder
29. september 2007 - 01:18 #4
w13: Okay, man kunne selvfølgelig ændre det, men det burde da ikke være nødvendigt at skulle lave om på deres kode.

Olebole: Okay, så bliver jeg nok bare på 4.01 strict lidt endnu :)
Avatar billede w13 Novice
29. september 2007 - 05:14 #5
Nej, det er bestemt ikke nødvendigt, kun hvis du vil holde al din kode valid. =)
Det virker jo fint alligevel.
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2007 - 15:10 #6
Hvis du vil skrive valid kode, er du nødt til at skrive ny kode. Sådan er det også med den slamkode, Flash selv spytter ud. Bare fordi ens firma hedder Macromedia eller Adobe, betyder det ikke, ens vare er i orden  ;o)
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 11:56 #7
Lukketid? :)
Avatar billede jace Nybegynder
08. april 2008 - 12:12 #8
Jeg er klar. Jeg mangler bare nogle svar jeg kan belønne :)
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 12:24 #9
:)