Avatar billede trm Nybegynder
26. september 2007 - 15:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Filoverførsel til FTP-server fra Linux

Jeg har en Windows-pc, hvor harddisken er beskadiget og ikke kan boote. Imidlertid har jeg downloaded en CD med Linux, hvor jeg kan boote og se indholdet på harddisken. CD'en hedder Knoppix/Dappix. Jeg har prøvet at overføre filerne til en ekstern harddisk via USB, men jeg får ikke lov til at oprette på den eksterne disk. Derfor har jeg oprettet forbindelse til en FTP-server, som jeg godt kan uploade filerne til. Imidlertid ser det ud til, at Linux udveksler adgangskode med FTP-serveren for hver fil, der overføres, og det gør overførslen meget langsommere, end den behøver at vide. Kan jeg på en eller anden måde slå det fra?

Jeg er stærk i Windows, men totalt blank i Linux.

Mvh

Trm
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 16:22 #1
Jeg kan hjælpe dig, men det kræver at du i stedet downloader INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso den skal brændes som KNOPPIX kig på http://www.helgec.dk/livecd.html og spørg hvis du ikke kan finde ud af det
Avatar billede trm Nybegynder
27. september 2007 - 09:25 #2
Nu har jeg brændt INSERT og bootet PC'en. Jeg har blot et enkelt problem. Jeg mounter hda1, og det går fint - jeg kan se alle filerne. Men når jeg forsøger at mounte min USB-disk går det tilsyneladende godt, men en ls viser samme indhold som hda1, så jeg går ud fra, at det er harddisken, der er mounted med to forskellige navne - hvad gør jeg galt?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2007 - 17:29 #3
Jeg får ingen mail fra eksperten derfor det sene svar - i terminalen skal du skrive
fdisk -l  -> enter
så får du vist hvad dit hvad dine forskellige enheder hedder
Avatar billede trm Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:21 #4
Tak. Jeg måtte af tidsmæssige årsager finde en anden løsning, så jeg nåede ikke at afprøve dit råd på den PC, der var problemer med. Men jeg gemmer din disk til næste gang.

Hvis du svarer på denne får du pointene.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2007 - 18:25 #5
Mange tak
Avatar billede trm Nybegynder
14. november 2007 - 08:16 #6
Velbekomme