Avatar billede swk Nybegynder
26. september 2007 - 14:18 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

skrivbords ikon væk ?

hej alle eksperter..

jeg har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med :)

min lillebror har kommet til at slette min skrivbordsikon ved "hurtig start" og jeg kan ikke finde den igen ? jeg har prøvet og kig i forskellige mapper og prøvet at gendanne computeren, men kan ikke finde den :( det eneste der er ved hurtig start er "genvej til skrivbord" men den er blevet til en fil, istedet for skrivbord logoet..

håber I kan hjælpe, :) for det er ret irriterende at den ikke er der.. :)
Avatar billede swk Nybegynder
26. september 2007 - 14:20 #1
ups.. kom til at læg den i en forkert kateorgi... hvordan flytter jeg den igen ?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2007 - 14:32 #2
H klik på linien ved siden af start  vælg egenskaber flueben i vis hurtig start.
Avatar billede swk Nybegynder
26. september 2007 - 14:39 #3
selve hurtig start er der , men skrivbordsikonet er væk ? kan ikke finde den frem igen ?
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 14:45 #4
Brug Windows Stifinder til at finde følgende mapper:

Microsoft Windows NT, Microsoft Windows 2000 og Microsoft Windows XP
C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Bemærk! brugernavn henviser til kontonavnet, hvor du vil placere ikonet.
2. Brug musen til at trække ikonet Show Desktop.scf til værktøjslinjen Hurtig start.
3. Vælg Flyt hertil.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2007 - 14:49 #5
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2007 - 14:51 #6
Ups, sorry tonygk, glemte at opdatere...men måske er den slettet, så skal mit link bruges.  :-)
Avatar billede swk Nybegynder
26. september 2007 - 14:53 #7
hmm... den der link er til win 98 ?
forstår heller ikke så meget af linket ?
håber i kan hjælpe...
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 14:55 #8
Lidt mere avanceret er:

Du skal åbne Notesblok og skrive:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Gem filen med navnet vis skrivebord.scf i folderenC:\Documents and Settings\ username\Application Data\ Microsoft\Internet Explorer\ Quick Launch, hvor username er udskiftet med dit windows-logon-navn
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 14:56 #9
;--))
Avatar billede swk Nybegynder
26. september 2007 - 14:56 #10
der står at jeg skal skrive notesblok men der kommer kun en meddelse hvor der står at notesblok ikke kunne findes osv. ?
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 14:58 #11
Klik på start, kør. skrov notepad og klik på ok.
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 15:01 #12
SKRIV mente jeg  ;--)))
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2007 - 15:01 #13
Nope, linket er godt nok, hvis du gør som beskrevet, funker det igen.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2007 - 15:03 #14
Du kan også starte Notesblok fra: Start -> Alleprogrammer -> Tilbehør
Avatar billede swk Nybegynder
26. september 2007 - 15:09 #15
Nu har jeg gjort som de skrev, men det virker ikke..  ?
det kommer en fil på skrivbordet og jeg flytter den ned i hurtig start, men når jeg klikker på "filen" reagerer den ikke ?
der er heller ikke den der skrivbordsikon ?
det er bare en hvid fil med noget i midten.. ved ikke hvordan jeg skal forklarer..
Avatar billede swk Nybegynder
26. september 2007 - 15:21 #16
jeg har selv fundet ud af det nu... hehe
jeg tog bare min anden computer og flyttede mit skrivbordsikon derfra og over til min bærbar her via usb stik så nu er den her... hehe...
men tak for jeres gode råd... hvodan skal je give point osv ? :)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2007 - 15:35 #17
Markér vores navne i boksen nederst til venstre, og klik på "Accepter"

PS: Godt du fik det til at funke.  :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2007 - 15:35 #18
Det er helt fint, men det kunne være meget intersant at finde skrivebordsgenvejen
til en anden gang.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2007 - 15:37 #19
Læg selv et svar og accepter det da du selv løste det.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2007 - 15:39 #20
Her er løsningen, hvis er et "forkert" ikon der vises:

fundet her:http://www.anetforums.com/posts.aspx?ThreadIndex=3864

If show desktop.scf does not work:

Go to My Computer->Tools->Folder Options->File Types
click New
type "SCF" (no quotes)
Click Advanced
For @ssociated File Type type "Windows Explorer Command" (no quotes)
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2007 - 16:11 #21
Hej vejmand vær rar skriv på Dansk.
Avatar billede swk Nybegynder
26. september 2007 - 18:14 #22
okay... men tak for jeres hjælp ;)
Avatar billede Jensen DK Novice
27. september 2007 - 07:51 #23
Har lige fundet løsningen, og det virker.
H klik et tomt sted på skrivebordet, maker ny, klik på genvej, klik på gennemse, marker skrivebord, klik ok, klik næste, klik udfør, derefter trækker man med musen,  H klik holdes nede, genvejen ned i hurtig start, sig ja til,  flyt hertil.
Avatar billede duffgirll Nybegynder
07. januar 2008 - 14:15 #24
Hehe godt