Avatar billede krismort Nybegynder
08. juni 2001 - 14:19 Der er 12 kommentarer

VB NET?

Hvad kommer der til at ske med hensyn til Visual Basic NET ? Har MS programmeret VB sådan at det kører ligeså hurtigt som c++ ved at skrive VB i et højere programmerings sprog ?

Kommer VB net til at køre hurtigt ?

Kristian Mortensen
Avatar billede prof2 Nybegynder
08. juni 2001 - 14:26 #1
Jeg vil da tro at hastigheden er forbedret, men jeg tror ikke de har skrevet det hele om. Men jeg ved det ikke.. Måske.
Avatar billede isdan Nybegynder
08. juni 2001 - 15:18 #2
Det ser der ud som om de satser enormt på C# det nye sprog.

C# skulle tage det bedste fra Java/C++ og være lige så nemt at kode som VB.. Det lyder som drøm?
Avatar billede razersedge Nybegynder
08. juni 2001 - 20:44 #3
wow... lyder lækkert
Avatar billede jesper2009 Nybegynder
09. juni 2001 - 09:11 #4
........siger Microsoft
Avatar billede kedde65 Praktikant
10. juni 2001 - 00:31 #5
Som jeg har forstået det fra microsoft så er det rigtigt at de tager det bedste fra Java/c++ og lægger i c#, samtidig bliver Visual Basic .net skrevet om fuldstændigt fra bunden således at det bliver fuldstændigt object orienteret som man kender det fra c++/delphi/Java og ikke som det er nu med \"semi\" object orienteret sprog.
Samtidig har MS udtalt at programmer skrevet i tidligere versioner af Visual Basic ikke kan bruges i forbindelse med .net pakken. dog bliver der frigivet en utillity der kan konvertere disse programmer.
Et eksempel på en \"latterlig\" ændrig i .net VB i forhold til version 6.0 er at labe.caption nu kommer til at hedde label.text. Dette er også en af grundende til at de tidligere versioner ikke kan køre på .net pakken.

Kedde
Avatar billede jesper2009 Nybegynder
10. juni 2001 - 16:59 #6
Jeg har læst at i performance tests er - i det nævnte eksempel sockets - lidt langsommere i .net end i java. Det kan såvidt jeg kan forstå ikke være lige så hurtigt som c++.
Altså, hvorfor så lave et nyt programmeringssprog når nu java har bevist sin fortræffelighed? Java ER jo det bedste fra c++. Desuden er det rimeligt mht. sikkerhed ved netværksprogrammering, hvilket Microsofts produkter ikke just kan prale af.
Jo fordi Sun ikke ville være med til at Microsoft brugte java kommercielt som del af en sammentømret pakke.
Dernæst fordi at det er platformsuafhængigt hvilket vil sige at det kører lige fint på Linux og Windows
Avatar billede kedde65 Praktikant
10. juni 2001 - 18:08 #7
Nu skal man jo passe frygteligt på med at favorisere Sun/Java over microsoft. De laver begge to ganske glimrende produkter.
Avatar billede jesper2009 Nybegynder
10. juni 2001 - 18:11 #8
Enig - men produkt og markedsføringsstrategi er for mig at se forskellige ting.
Avatar billede jesper2009 Nybegynder
10. juni 2001 - 18:13 #9
Jeg mener ikke at Microsoft laver dårlige ting men de er bare irreterende meget opsatte på at vinde markedsandele.
Avatar billede krismort Nybegynder
10. juni 2001 - 19:48 #10
Umm.. jeg har hørt at VB NET køerer med de samme runtimes som c++ gør idag er det sandt ?
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 00:33 #11
Såvidt jeg ved så er det omvendt, at Text kontrollen får .text lavet om til .caption?
Avatar billede isdan Nybegynder
08. november 2011 - 09:33 #12
Ja vi ved ju hvordan det blev.