Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 08:57 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

resize partitioner

Hejsa

Jeg sidder med en maskine og skal have resized C drevet. OS ligger på C og det skal gerne foregå uden tab af data og uden formatering. Kan dette lade sig gøre? Hvilke programmer kan anvendes? Freeware/betalingsprog er ligemeget, det skal bare virke.

MVH
Thomas
Avatar billede psyclown Nybegynder
26. september 2007 - 09:08 #1
patition magic er helt sikkert det bedste valg til dette, men lige meget hvad du bruger vil der altid være en risiko for at det kan gå galt, men det kan lade sig gøre.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 09:09 #2
har prøvet partition magic 7+8 de virkede ikke
Avatar billede psyclown Nybegynder
26. september 2007 - 09:10 #4
hvorfor virker de ikke ?
Avatar billede psyclown Nybegynder
26. september 2007 - 09:12 #5
Du kan prøve Acronis Disk Director istedet så:
http://www.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 09:16 #6
Du kender jo mit bud - http://www.helgec.dk/livecd.html  "Sådan bruger du gparted"
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 09:25 #7
acronis virker ikke på Windows server 2003

HelgeC - Kan jeg resize min OS partition i server 2003 med gparted uden tab af data?
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 09:26 #8
og uden at miste data på den partition jeg "tager plads fra"?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 09:34 #9
Jeg har endnu 1. gang til gode så jeg vil sige ja, men er du nervøs så lav dog et image inden du starter
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 09:38 #10
1 gang til gode hvor det går galt eller første gang du skal resize os partitionen?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 09:43 #11
Hvor det går galt, jeg har resized flere hundrede
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 10:00 #12
Tak for input, vi tager det til efterretning :) Skal lige vende den med Chefen, da det er en pænt vigtig server. Smid svar begge 2
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 10:02 #13
:o)
Avatar billede plx Nybegynder
26. september 2007 - 10:05 #14
helgec, når du siger det aldrig er gået galt, hvilke tests har du udført før og efter? F.eks. en komplet md5 af alle filer?
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 10:06 #15
Der findes mange programmer. Jeg har brugt "Acronis" mindst 25 gange, og det var success hvergang.
http://www.acronis.com/enterprise/products/diskdirector/faq/fix-partition-tool/
Avatar billede psyclown Nybegynder
26. september 2007 - 10:13 #16
svar, håber at det kommer til at virke for dig og chefen :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 10:22 #17
i følge acronis hjemmeside understøtter den ikke win server 2003
Avatar billede plx Nybegynder
26. september 2007 - 10:37 #18
Acronis har forskellige produkter til home og business. Under business er win2k3 listet under requirements
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. september 2007 - 11:00 #19
du får et ny link til det rigtige probukt nu.  ;--))http://www.acronis.com/enterprise/products/diskdirector/