Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
25. september 2007 - 12:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Forkert adgang til hukommelse"

Hej Eksperter.

Jeg har modtaget en PC som ikke kunne komme på nettet.

Jeg har så imidlertid fundet ud af ad det er fordi Tjenesten Netværksforbindelser ikke kører.

Når jeg kigger i System loggen kan jeg finde følgende fejl flere gange:

Kilde: Service Control Manager
Hændelses-ID: 7023
Beskrivelse: Tjenesten Netværksforbindelser blev afbrudt med følgende fejl: Forkert adgang til hukommelse

Jeg tænkte straks at det kunne være et problem med Ram, men efter at have testet den med en anden ram klods kunne jeg konstatere at dette ikke var tilfældet..

Nogen der har et godt råd?

Venlig Hilsen
Dan Nielsen
Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
25. september 2007 - 12:54 #1
Jeg glemte lige at tilføje at der er en lignenden fejl i loggen:

Kilde: Service Control Manager
Hændelses-ID: 7023
Beskrivelse: Tjenesten Kryptografiske tjenester blev afbrudt med følgende fejl:
Forkert adgang til hukommelse.
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. september 2007 - 13:11 #2
Det er på engelsk. er det ok eller du skal have en forklaring?
Click Start, point to Settings, click Control Panel, and then double- click Network.
2. Click the Bindings tab, and then click All Adapters in the Show Bindings For box.
3. Click the plus sign next to the second network adapter.
4. Click NetBEUI Protocol, and then click Disable.
5. Click Close, and then restart the computer.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
25. september 2007 - 19:11 #3
Virker tonygk fornuftige kommentar ikke, kan du prøve at "tvinge" Windows til at re installere netværks protokollerne helt forfra på den "quick and dirty" måde. Nogle gange fare windows lidt vild i konfigurationerne med tiden, specielt hvis der er flere netkort og protokoller.

Højreklik denne computer-> Vælg egenskaber->vælg hardware->Enheds håndtering->find "netværkskort" og udvid den->Find din netkirt ( ikke 1394 ports etc) ->Højre klik og vælg "Slet".
Genstart herefter ummidelbart.
Ikke den kønneste måde at gøre det på - men det har virket mange gange for mig ( når chefen ikke kiggede) ;-)
Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
27. september 2007 - 22:37 #4
Hey.

Ved nu ikke lige hvor jeg kan finde det der svarer til "Bindings". Det skal lige siges at når tjenesten "Netværksforbindelser" ikke kører, så kan man ikke se nogen netkort.

Jeg prøvede din løsning pbj_dk, men det løste ikke problemet.

Jeg blev enig med mig selv om bare at smide en XP skive i og lave en Reparation af Windows, kunne sikkert også være blevet løst med en sfc /scannow. Men det virkede altså med en reparation.

Mystisk fejl :p