Avatar billede rocha_dk Nybegynder
25. september 2007 - 09:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Floatover over streamet indhold i mediaplayer på hjemmeside

Hmmm... gad vide om den titel er forklarende nok?

Anywho, så har jeg brug for jeres hjælp :) Jeg skal lave en mediaplayer på en hjemmeside, som skal have en floatover menu. Alt html'en og javascript er på plads, problemet er bare, at floatover menuen ikke kan floate over indholdet i en mediaplayer. Indholdet bliver simpelthen automatisk placeret over alt andet, er der en mulighed for at omgå dette?

Der er tale om mediaplayer, og streamede .wma-video filer.
Avatar billede gurly Praktikant
25. september 2007 - 10:45 #1
Hvis jeg forstår dig ret, så har du samme problem som jeg lige har rodet med, angående en mediaplayer hvor jeg havde fjernet den defaulte betjænings menu fra playeren, så der nedderst på playeren kun var den sorte linie, hvor man kan se den loader.
da jjeg har fundet ud af via et javascript som måler folks skærmopløsning, og derefter definere playerens størelse, så den kommer til at fylde hele browser vinduet.
så havde jeg så en hjemmelavet menu som var lavet af standard rulned lister
sådanne rulnedlister kan godt rulle ned over billedet på wmp, men det kan ikke lade sig gøre at plasere selve rulned boksen oven på billedet i wmp, det forsvinder om bag ved billedet som du selv skriver, forsøgte så i stedet for med flere forskellige javascript menuer, men de havde samme problem alle sammen, de kan ikke dække ned over billedet på wmp, eller en flash for den sags skyld

jeg løste mit problem ved at ligge menuen nede under playeren, og så ved at bruge "margen minus" så kunne jeg trække betjæningen op og ligge på den sorte linie nedderst i mediaplayer, men trak jeg den lidt længere op, så gik den om bag billedet.

du kan læse lidt om mit problem her
http://www.eksperten.dk/spm/797601

og du kan se mit færdige resultat her (der er et billede af det)
http://www.aelling.lir.dk/public/Download-tv.htm

så jeg kan jo desværre ikke give dig et svar, ud over at en standard form rulnedliste godt kan rulle ned over billedet, men alt andet kan ikke c",)
Avatar billede gurly Praktikant
25. september 2007 - 10:47 #2
dit problem deles jo i øvrigt her
http://www.eksperten.dk/spm/798074
(problemer med overlejring af objekter)
Avatar billede gurly Praktikant
25. september 2007 - 11:03 #3
jeg må lige sige, at min løsning med menuen liggende oven på den sorte linie i wmp, kan jeg ikke få til at virke i firefox, men da mit program bruger IE så var det i dette tilfælde ikke et problem.
men til webplayeren jeg har på siden, hvor jeg har menuen liggende over playeren, og hvor den rulle4r ned over video billedet, og det virker også i firefox,
da var det da rart hvis jeg kunne flytte menuen ned og ligge oven på billedet, men det kan jeg som sagt ikke, håber at "nogen" ved noget om hvad der bestemmer hvad det ligger i øverste lag, når man overlejre ting på siden
Avatar billede rocha_dk Nybegynder
25. september 2007 - 12:46 #4
Jeg har løst det på en anden måde. Jeg placerer videoen i en div-boks med overflow: hidden; Og så ændrer jeg width/height på den, tilsvarende størrelsen på floatmenuen, det fungerer upåklageligt så længe det der skal floate fylder hele videoens højde/bredde.

Men smid et svar, så får du en stak point alligevel :)
Avatar billede gurly Praktikant
25. september 2007 - 13:29 #5
Det lyder spændende, var det ikke noget man kunne få et link til og se ?
Avatar billede rocha_dk Nybegynder
25. september 2007 - 14:23 #6
Det kan jeg desværre ikke, da det jeg arbejder på er fortroligt. Men hvis du har spørgsmål til hvordan jeg har gjort det, er du velkommen til at stille dem her.
Avatar billede gurly Praktikant
25. september 2007 - 21:26 #7
takker for tilbudet, men har kigget lidt nærmere på det float, og det kræver vist at man sætter en størelse på en div ikke ? og mine sider køre jo med at mediaplayerens dimentioner bliver sat ud fra et script der måler folks skærmopløsning,

så skal jeg definere størelsen på div ud fra måler scriptet, så er det bare om man kan det ?

bare det der floates fylder hele video højde bredde skriver du
så kan jeg se jeg ville støde på ennu et problem, da min menu fylder 638 px  så også brugere med kun 640 x 480  kan se den, men playeren derimod variere jo i størelse efter skærm opløsning.

men jeg blev egentlig også tilfreds med mit "program"  det kan køre fra 640x480  og så op til så høj opløsning folk nu har.
og at min webplayer på siden så ikke er helt lige så formen, det er underordnet, så må de downloade programmet i stedet  c",)