Avatar billede bad24 Nybegynder
24. september 2007 - 14:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dilemma ang. køb af mobil

Jeg har den 6 september bestilt en Nokia N73 hos Telia igennem deres nye "elitemobilist" for 1299,- kr. jeg har dog endnu ikke modtaget telefonen. Nu har jeg så fundet ud af at de sælger den samme telefon til 499,- kr. igennem elitemobilst siden, kan det passe jeg skal betale de 1299 kroner, når jeg ikke har modtaget produktet endnu?

Går dog og overvejer om jeg skal afbestille den, for så at bestille den igen. Men hvad siger i ?

- Lars
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. september 2007 - 15:20 #1
Jeg havde lidt samme problem for 12 måneder siden, blot med anden telefon.

1. Den sælger jeg havde talt med var pludselig ikke i firmaet mere.
2. Deres PC-system var pludselig gået ned.
3 Det tog 4½ måned inden jeg modtog SIM-kort og jeg fik aldrig telefonen tilsendt.

Herefter modtog jeg pludselig faktura om manglende indbetalinger, medens telefonen jo hos andre dalede i pris, jeg kontaktede dem gennem telefon, anbefalede breve (60 kr) og fax og telefonsluse med dertil følgende ventetid indtil en dag hvor jeg endelig fik fat i dem og fik hele handlen slettet og har siden heldigvis intet hørt fra dem, det er nok det selskab jeg sidst i denne verden handler med, så hellere et afde andre umulige selskaber, men de historier er der sikkert om alle selskaberne.
Du kan efter 3 ugers ventetid afbestille alt fra dem, det er din ret, det står i deres regler.
Du skal lige vide at det er ikke samme afsender på simkort og telefon, så Telia ved nok ikke engang at du mangler telefonen.
Avatar billede bad24 Nybegynder
24. september 2007 - 15:27 #2
Jeg ringede til dem og de kunne se der var forsinkninger på de N73'er og at de fik en ordre hjem i morgen med de angivende telefoner.

Men altså, jeg betaler over dobbelt pris for noget jeg alligevel ikke får før dem der køber telefonen til 500 kr. Er der ingen regler om sådan noget ? :)
Avatar billede kox Nybegynder
24. september 2007 - 16:41 #3
Prøv at høre på www.mobildebat.dk der er en masse mobilviden:-)
Avatar billede ravnemor Juniormester
24. september 2007 - 19:22 #4
Du kan da også til enhver tid annullere handlen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2007 - 20:20 #5
Du skriver bare en mail til dem hvor du gør opmærksom på den nye pris, og hvis denne nye pris ikke overholdes, så annullerer du ordren.
Husk at bede om ny ordrebekræftelse med ny pris.
Avatar billede bad24 Nybegynder
24. september 2007 - 21:35 #6
Jeg har annulleret ordren, da deres to af deres kundeservice medarbejderne mente at det var den første pris der var gældende.

Nu venter jeg så på, at jeg kan få lov til at bestille en nye via Elitemobilist siden :)

Selvom jeg nu stadig synes det er for dårligt, at de ville have mig til at betale samme pris for en telefon andre kan få for 500 kr på helt samme tidspunkt. Kunne forstå det, hvis jeg allerede havde telefonen, men nå :) Sådan er det nu engang

Jeg takker for jeres kommentarer, og fortsat god aften
Avatar billede bad24 Nybegynder
02. juli 2009 - 14:44 #7
Jeg lukker :)
Avatar billede ravnemor Juniormester
02. juli 2009 - 17:29 #8
Jeg synes john_stigers fortjente de point...du fulgte jo egentlig hans råd
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2009 - 18:22 #9
Du har ret, det gjorde han ;)