Avatar billede frostware Nybegynder
24. september 2007 - 09:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgang til lokal fil med ActiveX

Hej

Jeg har en aspx side og vil gerne have fat i en fil, fx læse fra en tekst fil, på den lokale computer. Så vidt jeg ved skal man bruge en ActiveX komponent til dette, men hvordan virker det helt præcist og hvad skal jeg inkludere af script på min side.

Vil det ikke være lige så nemt bare at bruge alm. script i stedet for activeX? Hvad er fordelen ved det?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 01:53 #1
JavaScript og Scripting.FileSystemObject, men en sådan løsning vil kun fungere
på intranet (ingen vil tillade bruge af FSO fra en side over internettet).
Avatar billede frostware Nybegynder
25. september 2007 - 07:53 #2
Okay, egentlig også hvad jeg regnede med. Men hvordan laver man et ActiveX objekt, jeg bruger Visual Studio.

Jeg har prøvet at lave et ClassLibrary, men er ikke sikker på at det er nok, den skal vel vide at det er et activex objekt, eller?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2007 - 02:40 #3
Avatar billede frostware Nybegynder
26. september 2007 - 11:10 #4
Jeg har prøvet at gøre som i eks. men så snart jeg laver det fra htm til aspx virker det ikke mere.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2007 - 15:21 #5
Hvad ?

Det her skal koeres client side og burde vaere ganske ligeglad med om det er .html, .aspx eller .php eller noget helt fjerde.

Har du checket i vis source at den rigtige HTML bliver sendt til browser ?
Avatar billede frostware Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:40 #6
Har droppet det, lukker.