Avatar billede michael7 Nybegynder
23. september 2007 - 11:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ca. halvdelen af min computer vil ikke gå på netttet

Jeg har haft dette problem hele aftenen, jeg ved ikke hvad der er gået galt men det virker rimlig mærkeligt.

Internet Explorer samt alle andr Windows "ting", som Live Messenger og Media Player virker. Også chatprogrammet mIRC virker.

Mozilla kan ikke komme på

Her er hvad jeg allerede har gjort

1. Kigget i Norton Firewall om Mozilla var nægtet adgang, det var det ikke
2. Kigget i Windows Firewall om den var slået til, og nægtede Mozilla adgang - nej til begge
3. Kigget i proxy settings om der var noget i vejen der. - Det var der ikke
4. Re-installeret Mozilla Firefox - intet resultat
5. Uninstallet Norton Firewall og alt Norton tilbehør, intet resultat
6. Deaktiveret Windows Firewall, intet resultat
7. Deaktiveret Windows Defender, intet resultat
8. Brugt internetstik istedet for trådløs forbindelse, intet resultat

Ydermere er det underligt at et program som WINAMP, heller ikke kan connecte til internettet. Det samme med VLC Media Player, der er noget helt helt galt - det er ikke kun Mozilla.

Programmer der har internet adgang:

Symantec(Nortons LiveUpdate virker)
Windows Media Player
Internet Explorer
Windows Live Messenger
mIRC
PartyPoker

Programmer der ikke har internet adgang:
Mozilla Firefox
Pokerstars
Bullguard
Winamp
VLC Media Player
Sopcast
- og sikkert mange andre.

Det her er alt for mærkeligt - nogen der har nogen som helst ide om hvad der kan foresage dette?? - eller er det bare instant Format C: og i så fald - hvordan går jeg det med Vista
Avatar billede michael7 Nybegynder
23. september 2007 - 11:57 #1
Desuden er det mærkeligt med Mozilla, den står bare og loader - jeg får aldrig siden med "Siden kan ikke findes" - Så det er som om at den godt ved der er forbindelse men bare ikke kan få fat i den og man skulle tro at vis det var en Firewall der blokeret for den så ville jeg få den meddelse
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
27. september 2007 - 08:16 #2
Hmmmm - ja, den lyder kringlet. Kunne være noget kludder i din layer service ( servie control manager) eller lignende. Så jeg skyder lidt i blinde fra hoften her.

Er der noget i din event log, når du prøver en af de programmer der ikke kan komme på? ( ->kontrolpanel->administration->logbog se fanen "system" ).

Denne her artikkel er godt nok skrevet til IE - men tippene er gode til alle on-line problemer. Prøv og se, om du ikke kan hente en løsning der.
http://www.microsoft.com/windows/ie/community/columns/ietopten.mspx

Prøv at rense din PC op mht til gamle afinstallationer i din reg. med den her: http://www.ccleaner.com/

"Det her er alt for mærkeligt - nogen der har nogen som helst ide om hvad der kan foresage dette?? - eller er det bare instant Format C: og i så fald - hvordan går jeg det med Vista".
Kommer lidt an på, hvad der er for en Vista du har ( HD pre installeret, med recover DVD, upgrade version mm ).
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
27. september 2007 - 08:25 #3
For øvrigt: er den et sammenhæng tidsmæssigt med de programmer der kan gå på og så dem der ikke kan? Altså er det efter et bestemt tidspunkt, at de programmer du installere ikke kan komme på - eller rammer det "tilfældigt" også nogle du har installeret for lang tid siden?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
27. september 2007 - 13:53 #4
Hov - kan også være et installer\reg. problem. Prøv at kører denne her http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix. Den kan i hvert tilfælde ikke skade - og nej, på trods af navnet er der ingen snavs i den ;-) Den genopfrisker reg af div net og internet dll'er.

Kryds alle options af også "Registration Center options".
Fjern kryds i "Empty System32\Catroot 2"
Klik so "GO"

Klik IKKE (!) "Flush SoftwareDistribution".

Reboot og prøv så programmerne.
Avatar billede michael7 Nybegynder
29. september 2007 - 18:27 #5
Det blev til en systemgendanllese og så virkede det efte rdet
Avatar billede michael7 Nybegynder
09. marts 2008 - 19:17 #6
.