Avatar billede menthos Nybegynder
22. september 2007 - 21:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvilket programmering sprog er lettest og bruge?

hvilket programmerings sprog er lettest og bruge, hvis jeg skal lave noget med en grafisk bruger overflade og jeg skal have programmeret en del med usb-porten?
jeg kan kun noget c programmering lige nu...

evt nogle gode artikler til de sprog i foreslår?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:34 #1
Hvis det er på Windows, så vil jeg nok foreslå C#.

Sproget er glimrende, det er nemt at lave GUI og jeg mener at der er en rimelig support for porte.
Avatar billede nielle Nybegynder
22. september 2007 - 21:57 #2
På COM-porte, ja - men det kniber nu med USB.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 22:08 #3
Vil en USB ikke typisk emulere COM port ?
Avatar billede nielle Nybegynder
22. september 2007 - 22:12 #4
Desværre ikke :^|
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2007 - 01:50 #5
Check dette projekt ud: http://blogs.msdn.com/coding4fun/archive/2006/10/31/912422.aspx
Det er på sourceforge: http://sourceforge.net/projects/usbwisec/
Download source, kig i core\USBSharp.cs - Der er en lille klasse til at snakke med USB :)
Avatar billede menthos Nybegynder
23. september 2007 - 02:05 #6
arne V:
jeg havde også selv tænk lidt på C# men vidst nemlig ik hvordan den klarede det med usb portene...

coderdk:
det vil jeg lige prøve og kigge på...
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2007 - 02:12 #7
Doh, glemte jo helt #Develops komponent til C#: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SharpUSBLib/default.aspx :)
Avatar billede nielle Nybegynder
23. september 2007 - 08:16 #8
Jeg tror bestemt ikke at C# er noget dårligt valg - der er næppe et andet sprog hvor USB bare er en triviel ting at arbejde med :^)

coderdk> De der link skal jeg selv have dyrket - jeg skal bruge dem til at kunne kommunikere til min LEGO Mindstorms NXT robot via USB. Godt no kan den allerede Bluetooth (som faktisk emuleres som en COMxx) men det er ikke helt nok. :^)
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2007 - 12:57 #9
nielle, Nice :D Det lader til at begge klasser er helt fine til alt basic USB :D Er der et SDK til de der fine robotter?
Avatar billede nielle Nybegynder
23. september 2007 - 13:02 #10
Mit eget kan downloades her:

www.mindsqualls.net

Desuden er der en liste over lignende andre sprog her:

http://www.teamhassenplug.org/NXT/NXTSoftware.html

Lego har endda selv leveret dokumentationen her (under BTK linket):

http://mindstorms.lego.com/Overview/NXTreme.aspx

(men nu begynder det vist at være OT for selve spørgsmålet :^)
Avatar billede menthos Nybegynder
26. september 2007 - 21:40 #11
mange tak for råd og link... har ikke nået at kigge det hele igennem endnu, men tror da godt jeg kan bruge noget af det :)
hvis i kommer med svar får i nogle point...
Avatar billede coderdk Praktikant
26. september 2007 - 23:02 #12
(c:
Avatar billede nielle Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:52 #13
Jeg springer over på denne her :^)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2007 - 00:28 #14
Det må vist være coderdk's.